Zinloze uitspraak is dit.
Sinds wanneer leer je zwemmen in een theorie zaaltje?
Sinds er les wordt gegeven bij Gerard?
Inderdaad complete nonsens.
Er zijn zat genoeg mensen die nog nooit een rijbewijs hebben gehaald ,en ook nog nooit een ongeluk hebben veroorzaakt of erbij aanwezig geweest.Instructiedagen op vrijwillige basis, prima! Goed idee! Maar verplichte examens, stop daar toch mee. Papieren veiligheid.
Ze worden hooguit gesnapt bij een controle,en dan is het gelijk een vette boete,want ze zijn zwaar in overtreding.
Zo iemand verdient een zware premie ,i.p.v. een dikke boete.
Zo iemand letten alleen tijde op,zit niet te bellen achter het stuur zit niet zinnig haar hele hebben en houden aan administratie door te nemen achter het stuur. Zo iemand verdient een ereplaats in het nieuws ,een oorkonde en een gouden beker,waarmee aangetoond wordt dat het een veilige rijder is.
Maar nee,die wordt hier door de mangel gehaald ,met inbeslagname van voertuig ,en mentaal met de grond gelijk gemaakt ,door de moraalridders die ook hier ,zitten.
Gerard ,vroeger toen ik van de ambachtsschool af kwam,en mijn Timmermans diploma uitgereikt kreeg ,was ik "de koning te rijk" ,want ik had bewezen dat ik klaar was om het werk van timmerman te gaan doen.
Bijna aan het einde zei onze leraar in een dankwoord het volgende:
Jongens ,jullie hebben nu een Timmermans diploma ,maar één echte timmerman wordt je pas na een paar jaar ,als je meer praktijkervaring hebt opgebouwd.
Nu na jaren praktijk Gerard ,had de man gewoon gelijk.
Een theoretisch behaalde vaarbewijs is een farce ,want varen is een praktijk bezigheid ,en niet iets wat je in de schoolboeken doet.
Het is geen mathematiek.
Hetzelfde geld voor marifoon dit zou ook in de praktijk(dummies) beoefend moeten worden.
Maar nee, men rekent hier mensen liever af ,op hun kennis over lood accu's en impedantie de van antennes waarover geen enkele cursist , cq cursusleider of examinator,invloed op kan uitoefenen.
Mooi voor bühne ,om zogenaamd geleerd over te komen.
Ieder examen,maakt niet uit waarvan ,is een papieren werkelijkheid.
Een examen is alleen een permissie voor het deelnemen aan de praktijk ,omdat je aan de basistoelatingsseisen hebt voldaan.
Het zegt niets over het verdere verloop van de persoon in spé.
En voor praktijk gerichte uitoefeningen behoor je een praktijk gerichte cursus te volgen.
Geen vaarbewijs die daaraan voldoet voor de recreatieve vaarder.
Varen leer op een boot ,niet in een leslokaal met een boekje voor je snuffert.