Dit scheelt dus een enorme hoeveelheid gezeul met kussens en andere interieur inhoud.
In een winter haal ik uit een kajuit-schokker van 10 meter ongeveer 16 liter water. Ik haal ook enkele delen betimmering eenvoudig los, zodat er vrije lucht toegang is tussen betimmering en huid. Je hebt dan dus ook geen condens op de stalen huid.
De verwijderde betimmerings delen is b.v. een houten patrijspoort rand, een lampje waar een gat achter zit etc.
Ik zet de gereedschaps kist ook in de kajauit ipv de machine kamer, scheelt een hele hoop roest.

Ik heb vele dingen in het verleden uitgeprobeerd, vocht vreters is pure zwendel, als je per ongeluk dat bakje met zoute drab om stoot ben je de sjaak in je stalen schip. Panty's gevuld met zout boven een emmer gaat nog.

Waar je op moet letten bij aanschaf is dat het toestel vanzelf opnieuw opstart na stroomuitval, een externe mogelijkheid heeft om water af te voeren (slangetje o.i.d.) en liefst de relatieve vochtigheid is in te stellen.
Ik heb een eigen knutsel en verbruikt bij opstarten 77 watt, maar na enige tijd en bij vorst nog maar 7 watt.
Doe er je voordeel bij, ik ben overtuigd gebruiker (geworden)