Ik vind alle reacties geweldig. Dit ben ik niet gewend en heb toch op verschillende fora gezeten, niet van de watersport maar van andere fora.
Maar om terug te komen op mijn probleem, Ik ben niet echt een techneut maar heb wel een vriend die mij daarbij zou kunnen helpen.
Mijn brandstoftank bevat in ieder geval niet die hoeveelheid die de meter aan geeft. Ik tank met behulp van een jerrycan de diesel bij een gewoon tankstation. Dit was mij tussen twee haakjes aangeraden omdat de diesel bij een tankstation over het algemeen schoner is dan de diesel bij de pomp aan het water. Daarbij heb ik geen flauw idee waar ik een pompstation aan het water kan vinden. Onze boot ligt in de jachthaven Kroeze bij Eembrugge.
Met behulp van de diesel uit de jerrycan, heb ik mijn brandstoftank gevuld. En je hoort prachtig mooi dat er nog aardig wat diesel in de tank moet worden toegevoegd om de tank gevuld te krijgen. Met andere woorden, de meter werkt echt niet.
Ik kan mijn dieseltank zien als ik een luik open maak. Dan zie ik een deksel die met bouten vast zit. Maar het lijkt erop dat er ook een soort kit onder dat deksel zit. Daarom mijn vraag of ik zo maar dat deksel kan verwijderen?
En als ik het deksel heb verwijderd, kan ik dan de vlotter zien?
Op dat deksel zit een contact met twee draden. Daar zal ik door die vriend een multimeter aan laten hangen om de zien waar het fout gaat.
Ik ga proberen het aankomende weekend weer naar ons rijkelijke trotse bezit te gaan ( oh, wat is dat toch heerlijk, zo'n boot

) en dan een aantal foto's maken van de situatie.
Hopelijk ben ik dan duidelijker.
Groet en ieder van bedankt voor de reacties van Jos
PS. was het maar nacht en morgen Pasen. Dan kan er weer met lekker warm weer gevaren worden.