Blik in het inlaatspruitstuk...
De foto's zeggen een hoop ben ik bang, roest in inlaatpoorten, water naar binnen gelopen?
Hoop roest onder klepdeksels, waarschijnlijk van condens.
Maar toch nog een lichtpuntje:
De brandstofpomp ziet er als nieuw uit van binnen! (althans in dit gedeelte, maar regulateur lijkt ook mooi 'los'
Pas na los-stoken merkten we hoe dit alles werkte, de motor kan ook 'boven' gestart worden, de bovenste as loopt via een ketting met een vertraging naar de krukas, wellicht ook om met twee man te kunnen draaien?
De handle met tandwiel zit (inmiddelw weer

De motor stond eerst vast, maar na een paar rondjes tornen was deze goed rond te krijgen met de (andere, direct op krukas) startslinger. Alleen...geen compressie!
Eerste vermoeden was kleplichtsysteem, maar gezien de kleppen normaal klepspeling leken te hebben werden deze niet gelicht. Verdere mogelijkheden:
-kleppen dichten niet goed, wellicht roest?
-zuigerveren vastgeroest?