orgineel zal er een Albin zijkleppertje ofzoiets in gelegen hebben, deze indenor was iets hoger zodat er een heel vervelende bult in de stuurhuisvloer was ontstaan, hier moest iets aan gedaan worden..... motor eruit, motorsteunen nieuw, motorfundatie verlagen ! (die ruimte zat er nog onder de carterpan)
alles bij elkaar is ie 10 cm naar beneden verhuist. vervolgens een homokineet van =/- 70 cm ertussen met een stuwdrklager, scroefas inkorten, nieuwe binnen en buitengland, (hier zal ommundig veel speling op) bovendien was ik bijna mn schroef verloren....
tsja en als je dan toch bezig bent, dan natuurlijk ook alle huiddoorvoeren en standpijpen vervangen.....
ik het hele seizoen braaf na het varen de kraan dichtdraaien, (die tubana slangen waren immers niet de meest betrouwbare,) wil ik de koperen kraan van de standpijp afdraaien, nog voordat ik kracht zet op de sokkentang, pleurt die kraan er zomaar af....... (MAZZEL GEHAD !)
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....