Toen bleek dat het niet 2 dikkere platen op elkaar waren, maar een stuk of 6 dunne platen van 3 a 4 mm,
Achteraf begrijp ik dat wel, want daarmee heeft men de ronding kunnen maken zonder aan de binnenkant dwarslatten te hoeven maken en dus een hogere binnen doorloop.
Ik heb alle platten dubbel gelijmd en vastgezet en op de randen met kleine koepren spijkertjes vastgezet. Maar hij steekt ongeveer 5 cm over de rand heen
Eenmaal klaar met een bovenfrees de rand afgeschuind en dat met plamuur afgewerkt.
Nu zag ik halverwege de zomer in de bovenste naad toch wat kleine scheurtjes verschijnen en dat heeft zich nu over ongeveer 2/3 van het dak laten zien. Nu wil ik natuurlijk voorkomen dat ik straks vocht in het hout krijg en wil dat juist aanpakken.
Nu was mijn idee om het aantal spijkertjes op hele korte afstand over de hele omloop erin te slaan en daarna weer af te werken.
Maar als ik dan een het dak aflakl met epoxycoating https://polyestershoppen.nl/lakken/dd-l ... kg-42.htmlgeeft dat dan het geheel voldoende sterkte om de 6 lagen samen met de lijm en spijkertjes vast te houden?
Het gaat om de randen zoals in de rode cirkels.