Gisteren wou mijn motor niet starten, het gaf alleen wat lauwe kuchjes van de startmotor.
De spanning die uit de accu's komt is 21.5 Volt, lijkt me niet genoeg.
De spanning uit de acculader is 27.5 Volt. lijkt me prima.
de lader laadt 2 accubanken:
De linker bank is denk ik voor de hydrofoor, de rechter voor de startmotor. Beide banken zijn 2 x 12 Volt accu's in serie.
Om de lading naar elke bank te regelen is er denk ik het kastje waar de drie rode kabels aaln zitten links op de foto, Ik denk 1 ingang vanaf de lader, en twee uitgangen die op een of ander manier geschakeld worden met een diode oid.
ik heb hier niet zo'n beste kennis van

de accubanken zitten ergens heel ver weggemoffeld. van de rechter bank (startmotor) meet ik 10.9 / 11.4 Volt.
Van de linker bank kan ik alleen bij de rechter accu komen, en meet ik 12.5 Volt. De hydrofoor werkt ook gewoon, dus ik neem aan dat de andere accu ook ok is.
Mijn vermoeden is dat er een cel van een van de accu's van de hooofdmoter mee opgehouden is. Maar hoe weet ik dit zeker / kan ik andere zaken uitsluiten?
Ik kan niet bij de accu's sleutelen, want daar kom ik niet bij.
kan ik de twee uitgangen van het eerder beschreven kastje omwisselen?
er is ook niets te zijn aan de bovenzijde van de accu's, alleen wat gele uitslag oid op de meest linker accu (hydrofoor), maar die kan ik niet meten.
Alvast bedankt!