Het weer van de laatste weken heeft voor flink wat vertraging gezorgd.
Die snijdend koude wind laat mijn longen dichtklappen en dan komt er niks van buitenwerk.
Maar nu dan, eindleijk weer de kans om aan de reling verder te werken.
De vele uren voorbereiding hebben hun nut gehad want alles lijkt nu als een bouwdoos in elkaar te passen.
Na het afbranden van de oude lelijke pijp ben ik begonnen met het opbouwen van de nieuwe reling achter aan BB zijde
om eens te kijken hoe het gaat lopen. Daarna het middenstuk wat met hulp van een stukje dunnere
pijp in de buis makkelijk op zijn plek schoof.
Dat viel reuze mee en met wat hulp van een buurman ben ik nu bijna rond. Vandaag het voorstuk BB gehecht,
nu alleen nog aan SB het voorstuk, de rest staat er ook al op.
Er komt bij het stuurhuis een opening met klapbare pijp zodat in gesloten toestand het een geheel is.
Het was wel een precies werkje, passen en meten en nog eens passen, maar het resultaat van alle inspanningen
mag er zijn.
Hoewel nog pas gehecht staat de zaak al aardig in vorm. Straks alles nauwkeurig meten, richten en aflassen.
Dan zijn de laatste verkeerde bochtjes eruit getrokken en kan het schilderwerk beginnen.
Nu heb ik per ongeluk gegalvaniseerde pijp gekregen en zit dus met een probleem. Er moet een primer
als tussenlaag opgezet worden. Vroeger had je van die gele of geel/groene primer. ik ben de naam kwijt, zat een fosfaat in of zo.
De winkel hier begreep mijn vraag niet dus ik zal verder moeten zoeken.
Na de primer kan ik kiezen tussen traditioneel zwart of donkerbuin. Ik weet het nog niet.
Maar beetje trots ben ik intussen wel. De reling staat mooi strak en zonder knikken en is een stuk lager dan voorheen.
Die gekke hoge bocht voor is eruit en dat oogt aanzienlijk beter. Straks eens kijken hoe alles erbij staat na een frisse verflaag.
Hieronder een paar foto's van de werkzaamheden.

de oude rommel er af gebrand

het eerste proefstuk BB achter

het middenstuk schoof er zo in.

voorstuk erop en gehecht, veel beter gezicht zo..