Zal me even voorstellen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
Etab
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door Etab »

Is dat een boot :shock: :shock: :shock:
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
douane

Bericht door douane »

:roll: op moment een duikboot heb drie dagen lopen beuken de voor kant heeft een opdonder gehad en hebben ze dicht gesmeerd met plamuur de aandrijving ziten plekken in waar ze niet bij konden heb ik er uit gesneden als alles goed gaat is die morgen weer dicht.
sambeek

Bericht door sambeek »

Etab schreef:Is dat een boot :shock: :shock: :shock:
nee was, is nu een zeef!!!! :lol: :lol:
Mijn vrouw zoek, éh zocht er nog één :D
De Volvo ook al kapoet? :)
Zijn allemaal grapjes hoor!

"zo heb de fotos op de pc staan nu ben de fotos van de schroef kwijt en kan ze niet meer maken want de schroef ligt bij bakker in ijlst."
Je moet maar zo denken beter je foto's kwijt van de schroef, dan de schroef zelf.
Zal wel een aardige duit kosten de schroef weer in orde te krijgen. Hoe groot is ie ongeveer? rond 75cm?

Over kosten gesproken, Van de week heeft de politie de auto van mijn vrouw (Golf) totolos (of is het totalos) gereden. Ze zaten achter een bromfiets aan en wilden haaks de bocht om, hé pech daar stond een golfje geparkeerd. Knal !
Als je je zelf niet op kosten jaagt, doet de overheid dat wel. :?
groet Terpstra / SAMBEEK
douane

Bericht door douane »

sambeek schreef:
Etab schreef:Is dat een boot :shock: :shock: :shock:
nee was, is nu een zeef!!!! :lol: :lol:
Mijn vrouw zoek, éh zocht er nog één :D
De Volvo ook al kapoet? :)
Zijn allemaal grapjes hoor!

"zo heb de fotos op de pc staan nu ben de fotos van de schroef kwijt en kan ze niet meer maken want de schroef ligt bij bakker in ijlst."
Je moet maar zo denken beter je foto's kwijt van de schroef, dan de schroef zelf.
Zal wel een aardige duit kosten de schroef weer in orde te krijgen. Hoe groot is ie ongeveer? rond 75cm?

Over kosten gesproken, Van de week heeft de politie de auto van mijn vrouw (Golf) totolos (of is het totalos) gereden. Ze zaten achter een bromfiets aan en wilden haaks de bocht om, hé pech daar stond een golfje geparkeerd. Knal !
Als je je zelf niet op kosten jaagt, doet de overheid dat wel. :?
de schroef zal v olgens bakker tussen de 150 en 300 euro zijn alle drie bladen waren beschadigt. opzich valt dat verhaal dus mee. voor de rest viel het tegen ben ook met de oude eigenaar bezig die mij dit schip heeft verkocht als zijnde goede staat kwa bodum en schroef en motor. staat ook zo op papier. de maat heb ik nog niet genomen van de schroef maar is een flinke jongen.

volvo is van een klant daar :-) :roll:
schottel

Bericht door schottel »

Hoi Douane.daar word je niet echt vrolijk van!!!!
Maarja,het meeste is ijzer dus dat word wel weer wat.Mischien iets om over na te denken,om de schottel er even achtervandaan te halen?
Ik heb dat zelf ook eens gedaan,op de wal en mischien een heftruck,of takeltje in de buurt is dat een paar uur werk,en kan je zowel de schottel,en ook het schottelgat{dat is waar die inhangt}even goed onderhanden nemen!!
Alleen voorzichtig met het rubbermanchet,wat tussen de schottel en de romp zit,zeg maar rond het gat naar de machinekamer.
Anders moet je bij Meneer Schottel,een nieuwe halen,maar dat wil je vast niet. :lol:
Verder leuk om te zien en te lezen wat je aan het doen bent,enne, geen kooi om de schottel maken,mijn boot vaart al ongeveer 55 jaar zonder,veel succes en de groeten van Schottel. cq:Louis
douane

Bericht door douane »

schottel schreef:Hoi Douane.daar word je niet echt vrolijk van!!!!
Maarja,het meeste is ijzer dus dat word wel weer wat.Mischien iets om over na te denken,om de schottel er even achtervandaan te halen?
Ik heb dat zelf ook eens gedaan,op de wal en mischien een heftruck,of takeltje in de buurt is dat een paar uur werk,en kan je zowel de schottel,en ook het schottelgat{dat is waar die inhangt}even goed onderhanden nemen!!
Alleen voorzichtig met het rubbermanchet,wat tussen de schottel en de romp zit,zeg maar rond het gat naar de machinekamer.
Anders moet je bij Meneer Schottel,een nieuwe halen,maar dat wil je vast niet. :lol:
Verder leuk om te zien en te lezen wat je aan het doen bent,enne, geen kooi om de schottel maken,mijn boot vaart al ongeveer 55 jaar zonder,veel succes en de groeten van Schottel. cq:Louis
hoi hoi ook bezitter van een schottel :P

ik zet er eerst zo een paar stukjes in bij die achterkant. wil namelijk met drie weken kunnen varen. na het vaarseizoen gaat die gewoon weer op de kant en zou ik inderdaad de schottel er afhalen vervolgens gaat dan gewoon de snijbrander er in en vervang ik het hele stuk vaar de schottel in zit. ik wil dat nu niet doen want heb de tijd er niet voor. die rubberen tussen manchet ga ik dan toch nieuw bestellen. blijf dus de komen jaren nog wel wat klussen :lol: heb er ook echt zin in. als die dan weer wat netter is en ik klaar ben ga ik kijken voor een sleepboot liefst eentje waar op ik kan wonen.
schottel

Bericht door schottel »

Hoi, mijn schottel draait al jaren op gewone motorolie,b.v 20w40,ik geef geen garantie,als je onderaan even wat aftapt en je vindt geen slijpsel of water ,
dan zou ik het gewoon laten zitten. grts schottel
Laatst gewijzigd door schottel op wo 16 mei 2012 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
douane

Bericht door douane »

schottel schreef:Hoi, mijn schottel draait al jaren op gewone motorolie,b.v 20w40,ik geef geen garantie,als je onderaan even wat aftapt en je vindt geen slijpsel of water ,
dan zou ik het gewoon laten zitten.kijk maar even verder op het forum,dan vindt je de VALK ook wel. grts schottel
nou slijpsel niet gevonden de binnen kant van de staart is heel mooi schoon 20 liter olie uit gehaald zat toch wel wat water in. denk dat het condens water is want de schottel is niet lek hij is overal kurk droog. zat trouwens kadan olie in.
douane

Bericht door douane »

maar weer eens een update doen van de werkzaam heden :-)
Afbeelding
al het het verf wat los zat afgestoken zozo wat was dat een werk zeg!
Afbeelding
stuk in de huid gelast en meteen doorvoer gemaakt van de wc en doorvoer voor me gootsteen.
Afbeelding
zilver primer smeren wat ruikt dat spul heerlijk :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zo stuur hut is afgelakt en wel. wat een werk zeg omdat een beetje lekker glanzend te hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nog wat primer werk
Afbeelding
Afbeelding
ben bezig met stukken rubber wat los zit weg te halen ze hebben verder op ook al stukken buis in de plaats gezet voor de rubber stoot rand nu wilde ik eigenlijk gewoon weer van die stoot rand plaatsen maar dat is best een dure grap en ik kan er bijna niet bij om dat weer netjes vast te zetten.

morgen maar weer eens verder klussen wil met twee weken varen
sambeek

Bericht door sambeek »

zie allemaal sterren, eh kruisjes. :wink:
Ligt aan mijn comp. de boel werd geblokkeerd. :?
groet Terpstra / SAMBEEK
douane

Bericht door douane »

sambeek schreef:zie allemaal sterren, eh kruisjes. :wink:
Ligt aan mijn comp. de boel werd geblokkeerd. :?
best lastig ook om al die fotos te plaatsen :-)
schottel

Bericht door schottel »

Misschien wel lastig te plaatsen,maar wel leuk om te zien! Succes Schottel.
sambeek

Bericht door sambeek »

hoi douane,

hoe is het met je schip gesteld?
groet Terpstra / SAMBEEK
douane

Bericht door douane »

sambeek schreef:hoi douane,

hoe is het met je schip gesteld?
hoi nou eigenlijk wel goed :lol: moet nog schilderen en nieuwe tank plaatsen want eergister de oude er uit gehaald wilde hem schoonmaken en kwam er achter dat die gewoon op staal is neer gezet zonder rubber er onder dus ik de tank los gemaakt op me knieen geschoven sluip met tank op me knieen achteruit was me broek nat en me schoenen vol met diesel tank dus op meer plekken lek :d

heb vandaag me schottel trouwens voorzien van nieuwe olie heb eerst alles los gehad trouwens om binnen in te kijken ziet er allemaal prima uit.
heb er trouwens tandwielkasten olie in gedaan ook wel cardan olie genoemt. lekker dik spul.

ben dus erg druk bezig zal binnen kort weer even wat fotos hier neer plempen :twisted: hoop volgend weekend hem weer te water te laten.
douane

Bericht door douane »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten