de snelheid van internet is onvoorstelbaar.
Pa en ik liggen nu met Odilia aan de spiksplinternieuwe steigers van Tolerant te Rupelmonde, steigers speciaal voor varend erfgoed. Ze worden pas 11 en 12 mei ingehuldigd, dan zijn we hier ook weer van de partij. De ploeg van Tolerant was vandaag naarstig aan het werk om hun houten hengst Den Bruinen en de veerboot Anne en de Zaatman in orde te zetten. Ondertussen kregen we hier nog een bezoekje van grijs bebaarde burgervader Denert die je geen hand geeft ter afscheid maar een dikke knuffel ( is zijn handelsmerk). Dit wordt ongetwijfeld een echte pleisterplek voor varend erfgoed aan een werkelijk unieke plek op de Schelde, met de CNR loods en de schepenhelling voor varend erfgoed.
Wifi-en lukt me steeds beter, ik had er wel wat moeite mee om te weten hoe het nu in elkaar zit, thuis en op t werk gaat dat allemaal van zelf, nu moet je toch even zoeken en instellen. De externe Ralink antenne met versterking vindt hier een vijftiental draadloze netwerken waarvan een vijftal onbeveiligde, waarvoor dank !
De verbinding die ik nu heb is -69dBm, er zijn er wel sterkere maar die zijn dan beveiligd..., maar het geeft toch 3 balkjes van de 5 qua verbindingskwaliteit en ik moet zeggen een snelheid die niet moet onderdoen voor thuis. Aangenaam verrast.
Als ze rechtop staat (onze boot is niet zo hoog, vandaar dat ik ze op een klapbare buis van ong 1m lengte eb gezet zodat ze ong 3.5 m boven de waterspiegel staat) en in werking is dan stoort ze wel een van de marifoon antennes die er vlakbij staat. Platliggend en buiten dienst is er geen probleem. Ik ben tocg ook niet van plan om al varend te gaan internetten en als we stilliggen kan dat schreeuwapparaat wel uit.
In Lier nog een gezellige babbel met Wim en Gineke op het achterdek gehad, morgenvroeg op tijd op weg naar Gent. Hier is t laagwater om 06.40u, dus tegen 07.30u starten we. Dan varen we nog door naar Astene zodat we donderdag nog maar n uurtje of 5 hoeven te varen naar Roeselare.
groetjes, Hubert en Dirk