Of het water is wel koud. Brilletje op een prop met een vette lap. In het water prop drin tikje met hamer. Werkje doen binnen water in propje druit klaar. Vorig jaar met pasen in het water gelegen omdat er een touwtje in de schroef zat. Nou ik wist niet dat "ie"zo klein kon worden
Vele wegen leiden naar Rome.
als alles goed gaat (prijs) zou bovenstaande de drinkwatertanks moeten worden.
Afwachten.
O ja, eind vorige week die jongens in Reeuwijk mailtje gestuurd, de Broyeur ja, wel een autom. mail gehad dat ze hem hebben ontvangen, maar tot dus ver geen reactie mogen ontvangen,.... m'n broek zakt af!!
Op de Johanna heb ik ook twee watertanks, BB en SB. Net als op jouw tekening bovenlangs een ontluchtingsverbinding, en ook een vul-leiding. De dekdop komt op een T-stuk uit en zo worden beide tanks min of meer gelijk gevuld.
Verder heb ik, net als op jouw tekening, onderlangs een leiding. Alleen heeft die op iedere tank een kogelkraan, en heb de 'zuig'leiding van de hydrofoor er met nog een kraan op aangesloten. Zo kan ik de tanks ook gebruiken om het schip een beetje te trimmen, door de kraan op de tank aan de hoogste kant dicht te zetten.
Wat voor materiaal worden jouw tanks? Kunstof, staal, RVS?
Groet, Karel.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Ik heb bij 3 bedrijven kunststof aangevraagt. Men heeft er wel over dat het een stuk lichter zou zijn dan bv RVS
maar heb op de zaak een PVC plaat 18mm (massief) staan, nou die is ook niet te tillen.
kemeling in naaldwijk maakt mooie tanks van kunststof. ik zou geen PVC gebruiken want daar gaan de weekmakers uit en dan wordt het kwetsbaar.
ik heb goede resultaten met hout/epoxy watertanks. je bouwt gewoon je constructie van hout en werkt het af met fillets en glasvezel in de hoeken. gaat echt goed! Ik heb een drinkwater goedgekeurde epoxyharder van brands structural products http://www.brandscomposiet.nl/
Het is erg eenvoudig om te doen maar ik kan je aanraden eerst dit boek te bekijken http://www.polyservice.nl/Praktijkhandb ... 16367.html
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
zo'n houtentank is echt super sterk. rws heeft enkele jaren geleden een proef laten doen (voor noodwateropslag) waarbij ze een houten tank van 4 m3 5 mtr naar beneden hebben laten vallen. vol met water. gaat dus wel kapot maar niet lek.
mijn vried Jos, mijn buurman en mijn broertje hebben al jaren zo'n tank. je werkt de binnenkant af vanuit het mangat. als je moeren inlamineerd kan je het gewoon afsluiten. veel voordelen: geen potentiaal verschil, geen permeable tankmaterialen (PP) en goed geisoleerd. voor de techniek moet je anders dit eens bekijken:http://www.bateau2.com/howto/sg101.php
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
meester schreef:kemeling in naaldwijk maakt mooie tanks van kunststof. ik zou geen PVC gebruiken want daar gaan de weekmakers uit en dan wordt het kwetsbaar.
Bij Kemeling heb ik het onderandere aangevraagt. Nee zeker geen pvc, gaf alleen even aan dat kunststof ook een behoorlijk gewicht kan hebben. Bij kunststoftank zal het materiaal iets dikker zijn dan een RVS tank.
Zaterdag delen aluminium in de 2 comp. primer gezet, nadat de eerste moppers al binnen kwamen van het opschuren van aluminium plaat en dat klinkt wel.
Zondag moesten we verkassen voor bezoekers van de vereniging KN..?
Komen even passanten met jongens van +/- 20mtr.
2 weekjes aan een andere steiger.
Gelijk even het water op geweest om te controleren of alles nog goed werkte. nou ja, het werkte allemaal nog goed.
De boot is aardig aan voorzijde omhoog gekomen door alle sloopwerkzaamheden.(+/- 12 cm.) Dus watertank onder bed.
sambeek schreef:vandaag 3 prijzen binnen gekregen. (watertank) poei,....
Is iemand bekend met Drocom uit Meppel? (Kunststof tanken bouwer)
Wat kost dat nou ongeveer?
Het zijn wel flinke tanks...zelfbouw wellicht toch een optie?
Aangezien ze vrij groot zijn is zelfs staal een optie (binnenkant bereikbaar voor schilderen)