uh, ja toch. Wat een nachtje slapen al niet doet .
Dit is L….., het A....parkje ten zuiden van de eigenlijke stadshaven.
Als je L..... vanuit het oosten binnenvaart, direct na de S...brug bakboord uit.
Maar om eerlijk te zijn: het was mijn vrouw die foto direct herkende en niet ondergetekende
Gr., Cees
Laatst gewijzigd door Beemer op di 28 nov 2023 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Het was een eind fietsen, maar toen ik in de remmen kneep stond ik in Leiden.
Maar waar precies weet ik niet.
In de jaren '80 hebben we in Leiden eens het behalen van zijn bul met mijn zwager en de rest van de familie gevierd.
Toen lagen we met pa's boot aan zo'n weggetje.
Maar het is een wilde gok.
Het beeld dat bleek te kriebelen, zeg maar.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Ja, Leiden is ons redelijk bekend. Immers niet ver van onze vaste ligplaats op de Braassemermeer.
De volgende foto is waarschijnlijk een lastige vanwege de weinige speciale herkenningspunten. Zonodig kom ik tijdig met de nodige hints. Succes, Cees
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Twei Woiven schreef: ↑za 25 nov 2023 20:09Dat gaat niet gebeuren, is de hele verhouding in mijn ogen weg..
Ik heb nog 's zitten kijken naar het zijaanzicht, en ik zie met de beste wil van de wereld niet hoe de verhoudingen in gevaar komen als je de mast op rijnvaarthoogte brengt. Kleine concessie, en met alle grote rivieren erbij een enorme uitbreiding van je vaargebied.
Maar hé, het is jouw keuze hoor!
Geen Grote Poel Westeinder, geen Braassem, blijft over de Kaag.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
He Wim, zo direct naar de Kaag is wel een grote sprong. Je eerder genoemde Hemmen was veel dichterbij mijn ankerplekje.
Dat hoge ding op de foto (dus geen watertoren) staat langs de A4.
Met al deze info nu toch een makkie. Zelfs voor iemand uit het hoge Noorden, diehier nooit is geweest
Maar Wijde Aa is juist.
De vermeende watertoren is een reclamemast langs de snelweg A4.
Zie onder de link naar foto GE vanaf de wal waarvoor we ankerden. https://www.google.com/maps/@52.1678284 ... ?entry=ttu
Volgende foto graag.