Waar is dit seizoen '23-'24
Moderators: sailor wim, frank
Re: Waar is dit seizoen '23-'24
Moerdijkbruggen afvarend.
- Richard van den Berg
- Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat - Contacteer:
Ja die bruggen in Richard's foto zijn wel zeer herkenbaar
.
Ok, dan nu een nieuwe raadplaat. Eentje uit de oude doos, zeker 10 - 15 jaar terug dat we daar lagen.

Ok, dan nu een nieuwe raadplaat. Eentje uit de oude doos, zeker 10 - 15 jaar terug dat we daar lagen.

- paure nesci
Swette, of sneekertrekvaart tussen Scharnegoutum en Sneek ?
Groet Do
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Niet juist, Veeeel te Noordelijk. Maar ook wel een landelijk watertje.
Op de originele foto is duidelijk een aparte kerktoren en twee hoge gebouwen te zien, helaas door grove korrel bij uploaden is de scherpte/zichtbaarheid van toren en gebouwen hier nogal verloren gegaan.
Op de originele foto is duidelijk een aparte kerktoren en twee hoge gebouwen te zien, helaas door grove korrel bij uploaden is de scherpte/zichtbaarheid van toren en gebouwen hier nogal verloren gegaan.
Die zonnepaneel, is dat een onderdeel van je boot ,of is dat ergens aan de wal.
Met vriendelijke groet,
Wybren.
Wybren.
Zonnepaneel op mijn schip, het was toen zo klein, dat ik deze klap- en draaibaar had gemaakt (180Wp). Intussen, al jaren geleden, vervangen voor vaste liggende panelen van totaal 640Wp met een MPPT Victron 100/30.
Aanknopingspunten voor de locatie zijn aan BB de kerktoren en de 2 KANTOORtorens op de achtergrond. Helaas na uploaden niet echt meer herkenbaar.
Aanknopingspunten voor de locatie zijn aan BB de kerktoren en de 2 KANTOORtorens op de achtergrond. Helaas na uploaden niet echt meer herkenbaar.
- sailor wim
Lig je soms op de Grecht of ook wel genoemd de Greft aan het steiger bij de kunstenaar Pia Sprong?
Groeten Wim
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Hoi Wim, niet bij Pia Sprong aan de steiger. Of bedoel je die vrije steiger, bij zelfbedienings pontje ‘De Toegang’, iets Noordelijker in die bocht op de Grecht, maar ook daar niet
. Lijkt inderdaad sterk op steiger waar ik lag. Je bent overigens wel heel erg warm wat betreft de locatie!
Overigens vorig jaar, richting Woerden, wel bij Pia Sprong aan de steiger geweest, ze vroeg ons om een tas op te pikken die haar gasten waren vergeten mee te nemen.
Overigens vorig jaar, richting Woerden, wel bij Pia Sprong aan de steiger geweest, ze vroeg ons om een tas op te pikken die haar gasten waren vergeten mee te nemen.
- sailor wim
Beemer ik bedoel de knik in de Grecht
Ik heb er veel in het late najaar gelegen.
Heerlijk rustig de kachel aan, gourmetten op twee spiritus branders.
Belletje Cognac erna en naar de kooi.
Vanuit mijn ligplaats op de Westeinder moest alleen de brug in Alphen nog draaien.
Nog weer later als de brug van Alpen a/dRijn niet een regelmatig draaide ,aan de pennen en de ankers laten zakken bij Hazerswoude Rijndijk en uit eten bij het Haasje, goh zou bijna weer een boot aanschaffen.
Groeten Wim
Ik heb er veel in het late najaar gelegen.
Heerlijk rustig de kachel aan, gourmetten op twee spiritus branders.
Belletje Cognac erna en naar de kooi.
Vanuit mijn ligplaats op de Westeinder moest alleen de brug in Alphen nog draaien.
Nog weer later als de brug van Alpen a/dRijn niet een regelmatig draaide ,aan de pennen en de ankers laten zakken bij Hazerswoude Rijndijk en uit eten bij het Haasje, goh zou bijna weer een boot aanschaffen.
Groeten Wim
Ik zie zojuist dat ik de steiger niet meer op Google Maps kan terug vinden. Mijn vrouw ziet me bezig en zegt droog dat die steiger enkele jaren terug al is weg gehaald en dat ik dus lang kan zoeken
Wellicht weet iemand nu toch deze vroegere steiger waaraan ik toen lag. Zal anders vanavond aangeven waar steiger was. En dan tevens een nieuwe foto plaatsen van een plekje dat er nog zeer wel is.
2e hint, ik lag Noordelijk van de Grecht. en dus met zicht op 2 gigantische kantoortorens (iets westelijker van de kerktoren).

Wellicht weet iemand nu toch deze vroegere steiger waaraan ik toen lag. Zal anders vanavond aangeven waar steiger was. En dan tevens een nieuwe foto plaatsen van een plekje dat er nog zeer wel is.
2e hint, ik lag Noordelijk van de Grecht. en dus met zicht op 2 gigantische kantoortorens (iets westelijker van de kerktoren).
- sailor wim
Tja Beemer de beste kapitein kan niet zonder goede bemanning.
Groeten Wim
Groeten Wim
Wij lagen aan een steigertje ca 500 meter ten noorden van Uithoorn aan SB wal (tegenover Amsteldijk Zuid 202 Amstelveen).
De kerktoren is van Nes a/d Amstel, de 2 gigantische kantoortorens (iets westelijker van de kerktoren) zijn de Breitner- en de Rembrandttoren (waar Philips met hoofdkantoor eens zat) in Amsterdam. Waarom gemeente of provincie dat steigertje heeft weg gehaald is mij geheel onduidelijk, in elk geval wel jammer
Nieuwe foto (weliswaar uit 2016, maar plekje bestaat nog steeds
) :
De kerktoren is van Nes a/d Amstel, de 2 gigantische kantoortorens (iets westelijker van de kerktoren) zijn de Breitner- en de Rembrandttoren (waar Philips met hoofdkantoor eens zat) in Amsterdam. Waarom gemeente of provincie dat steigertje heeft weg gehaald is mij geheel onduidelijk, in elk geval wel jammer

Nieuwe foto (weliswaar uit 2016, maar plekje bestaat nog steeds

1 van de overnachtingshaventjes aan het Brielse Meer? (Het zijn er veel en ze zien er allemaal hetzelfde uit)
Gr.
Erik
Gr.
Erik
Helaas Erik, Geen Brielse Meer. In de door je genoemde plekjes daar vaak gelegen, en deze lijken wel heeel verrassend veel op de plek waar ik lig.
Maar echt ik lig nu behoorlijk wat Noordelijker
Maar echt ik lig nu behoorlijk wat Noordelijker