Opperdoes (of hebben ze daar geen vaarwater)?
Waar is dit? Seizoen '20-'21
Moderators: sailor wim, frank
- Gerard
- Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.
Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
-
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
Hahaha, geen van beiden... 

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
-
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
Nope en nope..
Inmiddels een betere foto gevonden, maar dan wordt het wel heel gemakkelijk..
Inmiddels een betere foto gevonden, maar dan wordt het wel heel gemakkelijk..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
- quichot
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Enkhuizen Compagnieshaven?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
Wat meen ik te zien:
1. Lang gerekt lint van haven(-s) aan een brede vaart of meer/plas, in de lengte gesitueerd langs de walkant
2. Enkele grotere (zeil-)schepen
3. Een blok huizen uit de jaren 80, 90, met kenmerkende dakkapellen en klapramen.
4. Hoogspanningsmast achter dei huizen?
Eerste ideeën waren: Hellevoetsluis (haven Het grote dok), Grou aan de noordkant, Uitgeest. Maar vallen allemaal toch weer af. Uiteindelijk denk ik toch ergens in Zeeland.
Lastig, de scherpte van de foto
helpt niet echt.
1. Lang gerekt lint van haven(-s) aan een brede vaart of meer/plas, in de lengte gesitueerd langs de walkant
2. Enkele grotere (zeil-)schepen
3. Een blok huizen uit de jaren 80, 90, met kenmerkende dakkapellen en klapramen.
4. Hoogspanningsmast achter dei huizen?
Eerste ideeën waren: Hellevoetsluis (haven Het grote dok), Grou aan de noordkant, Uitgeest. Maar vallen allemaal toch weer af. Uiteindelijk denk ik toch ergens in Zeeland.
Lastig, de scherpte van de foto

-
Guido zit iig in de juiste provincie.....
Overigens, ondanks de onscherpte staat er iets op wat karakteristiek is....
En alleen daar is....
Moment dat het geraden is zal ik de ongesneden foto in vol detail plaatsen...
Overigens, ondanks de onscherpte staat er iets op wat karakteristiek is....
En alleen daar is....
Moment dat het geraden is zal ik de ongesneden foto in vol detail plaatsen...
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
Marina Monnickendam?
-
Nope
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
Jinny,
Den helder tussen “de schoten” en “fort westoever”
Den helder tussen “de schoten” en “fort westoever”
Ancora Imparo
-
Hahaha, paar honderd meter mis...
Ik weet nu niet of ik het goed moet rekenen Ruud, maar je zit heeel dichtbij...
Ik weet nu niet of ik het goed moet rekenen Ruud, maar je zit heeel dichtbij...
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
Jinny toch! Natuurlijk dat Ruud bedoelde ‘die haven, waarop ze vanuit Fort Westoever de Schoten in Noordelijke richting op los vuurden’

Zelf heb ik die binnenhavens geheel gemist, ik ben blijven hangen in havens langs het kanaal en de Marine-haven.

Zelf heb ik die binnenhavens geheel gemist, ik ben blijven hangen in havens langs het kanaal en de Marine-haven.

-
Hahaha, die ja..
We liggen hier in de -tijdelijke- haven van jachthaven Onrust in de Spoorweghaven.
Dit ivm Sail Den Helder.....
De volledige plaat
Ruud, zoek maar een nieuwe..

We liggen hier in de -tijdelijke- haven van jachthaven Onrust in de Spoorweghaven.
Dit ivm Sail Den Helder.....
De volledige plaat
Ruud, zoek maar een nieuwe..

73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
Jinny,
ik zie op de laatste foto zie je fort west oever rechts liggen en de Teerenstra loods(over de oude sluis) is nu ook duidelijk te zien.
ik ga er eentje zoeken!
ik zie op de laatste foto zie je fort west oever rechts liggen en de Teerenstra loods(over de oude sluis) is nu ook duidelijk te zien.
ik ga er eentje zoeken!
Ancora Imparo