Is er ook iemand die weet,tot hoe ver een Webasto Thermo Top het water opwarmt?
En/of dat ook instelbaar is?
Het zou wel handig zijn ,als je een ringsysteem van warmwater,een soort van radiatorsysteem in je boot aanlegt namelijk.
Ik kan daar niet over vinden in de gebruiksaanwijzing of installatievoorschift.
Is dat misschien bij iemand wel bekend?
Voorbeeld.
En CV ketel kun je namelijk de hoogte van de temperatuur voor het warme water, niet zijnde je tapwater ,wel instellen.
Dat is in feite ook een waterverwarmer,en een Webasto Thermo Top is dat ook.
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
sailor wim schreef: ↑do 02 jan 2020 14:22
Spraakverwarring?
Volgens mij zijn er twee luchtstromen.
1. in en uitlaatlucht waarmee de kachel de brandstof verbrand en afvoert.
2. ventilatie lucht waarmee de kachel de verwarmde lucht verplaatst en de verse aanvoert.
Precies.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Voor zo'n prijs zou je d'r bijna gelijk 2 kopen , altijd een reserve in de aanslag......begin er bijna zin in te krijgen om mijn truma e2400 gas ringding eruit te wippen en die sjieneese diesel er in te prutsen.....
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
De heater kan worden gebruikt voor het verwarmen van de cab van de vrije fietsen, vans, opbergen van batterijen en alle kinderen van andere voertuigen.
Kan de coolant van de motor beschermen om te voorkomen dat je gaat dragen en de tener van de motor begint op lage temperatuur.
Kan de window vorst elimineren.
Of zoals Urbanus ooit zei: en ge kunt uw schoenen ermee blinken!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
@KarelE, dat is ook de situatie bij mij aan boord. Het ruim, vooronder en belendende hutten worden voldoende verwarmd door de Kabola Old Dutch dieselkachel op stand 3 (kan tot 6). De stuurhut blijft dan ook wel warm als ik het tussendeurtje openlaat. Maar het roefje plus plee en halletje blijven koud. Dus ik heb daar aan een kleintje genoeg. Hoeft ook geen 21c te zijn.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
in die "gebruikshandleiding" vermelden ze dat die ook het koelwater van de motor kan voorverwarmen , hoe moet ik dat zien ? er is toch geen wateraansluiting en pomp op dat ding aanwezig ??
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Heren, nog even over de uitlaat van de chinees: neem deze en gooi de Chinese auto-uitlaat in zijn geheel weg...slang+demper: https://www.fabertronics.nl/webasto-rvs ... 4mm-2000mm. Dit is een super degelijke rvs uitlaat...lekker lang ook. Dit is de goedkoopste mooie huiddoorvoer: https://www.dewitschijndel.nl/planar-hu ... oer-24-mm/. De chinees zelf is degelijk en netjes uitgevoerd. Ook goed gasdicht, maar de uitlaat is gemaakt voor onder een auto of camper en niet geschikt voor in een boot. Gebruik ook de speciale kit bij het vastzetten van de uitlaatdelen. En een koolmonoxide melder is ook helemaal niet overbodig op een boot met verbrandingsapparatuur.
groet, Arnold
ps. op gtl lopen ze nog schoner! een eigen tankje is dus het handigst. Ik heb deze genomen: https://www.ebay.co.uk/itm/2KW-Car-Air- ... 0010.m2109 , Helemaal alu buitenkant en met een heerlijke afstandsbediening.
Op het gevaar af een zeikert te zijn, met die sjieneese uitlaatpijp is echt helemaal niets mis. Is ook rvs, en kan eenvoudig, zoals ik het gedaan heb, in een omgekeerde zwanenhals gebogen worden. Vwb de huid doorvoer.....ik heb daar gewoon een messing exemplaar a €19,- voor gebruikt, icm een buiten en binnen pakking. Zou niet weten hoe er dan warmte overdracht naar de scheepshuid zou moeten zijn. O ja, de bijgeleverde appendage's om bijv de uitlaat op de kachel lekdicht vast te zetten volstaat prima.
Nb, als er twijfel bestaat over de kwaliteit van bijgeleverde montage materiaal, dan moet, nou ja moet, men er idd voor kiezen om te gaan voor het wat duurdere segment, maar wel met hezelfde resultaat.
Toine
Het interesseert me geen moer wie je vader is, maar zolang ik zit te vissen loop jij niet over het water.