Goedenavond allen, dus toch niet helemaal een "broodje aap" maar bij een normaal startende motor een beetje overbodig om het elke keer te doen lijkt mij.
Want de slijtage aan je impeller is denk ik een belangrijk punt om mee te nemen.
Als ik het juist samenvat is het een verhaal van keuzes: Zo`n VP 32 is niet de nieuwste machine maar door zijn voorgloei-systeem (Bas had het goed voor) start hij best vlot, dus de kans op waterslag is heel gering.
Bij problemen met starten/ lang doorstarten kan de kraan ALTIJD nog dicht, al heb ik daar ook nog nooit van gehoord ( wat niks wil zeggen )
Weer mijn dank voor jullie bijdragen om mijn onwetendheid een beetje te verminderen.
Groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi
Tenx voor het uitzoeken! Zat ook nog even te spitten met soort gelijke uitleg als uitkomst idd.
Ik snap de theorie, in de praktijk zou het ook best kunnen maar volgens mij wel erg ver gezocht. Dan moet je wel lange uitlaatleiding hebben met een aardig hoogteverschil.
Volgens mij ook vrij makkelijk te testen: motor rond laten draaien op de startmotor en bij de uitlaat kijken of je daar water ziet komen. Is dat het geval dan kan de afsluiter gewoon open blijven, scheelt je een hoop impellirs.
Goedenavond allen, @ Bas: graag gedaan, maar ik heb niks uitgezocht hoor
De buurman was bezig met het vervangen van zijn gloeikaarsen op aanraden van een gerenommeerd dieselbedrijf.
Hij heeft nu 12 Volt gloeiers i.p.v 9 Volt dat gloeit b(h)eter, kortere gloeitijd ( was 60 sec nu 20/30), geen aparte weerstand meer nodig, het is een vooruitgang.
Dus daarom weet ik dat ze erin zitten
Groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi