Deze periode aan het eind van het vaarseizoen heeft voor mij altijd een rouwrandje zal ik maar zeggen.
Dat was indertijd ook de reden om eindelijk het plan uit te voeren in de winter te gaan varen, dat was een aantal jaren geleden en het was verrekte koud kan ik me nog herinneren. Op mijn website heb ik daar nog een mooi verslag van staan.

Maar goed, om het verhaal positief te houden gingen we vorige week nog even een oefenrondje maken met het pontje en natuurlijk vielen we in dichte mist. Konden amper de oever zien en de marifoon kwetterde steeds met berichten van de RWS boot hier ter plekke. Dus maar niet de rivier op want zicht is te weinig en dat betekent vaarverbod voor jachten. Maar halverwege klaarde het weer op en dan zagen we ineens waarom die RWS boot daar lag en de pont niet voer. Meneer was waarschijnlijk zijn leesbril vergeten vanmorgen en zo de veerstoep afgereden of...

En terug bij de werf staat een ander mens met positieve inslag zijn boot in stukken te zagen want al jaren onverkoopbaar en moet eens opgeruimd worden want kost alleen maar geld.. Mooie handzame stukken en zo de aanhanger in naar de stort. Zo gaat dat tegenwoordig rond wintertijd.
Ach ja.. de tijden veranderen, de jeugd wil wat anders dan blijf je met je spullen zitten terwijl de kosten doorlopen en de AOW is ook niet alles.

Kortom, we gaan weer met een goed gevoel de winter in en straks ruiken we die frisse voorjaarslucht weer die over het water hangt, gemengd met een veuegje diesel geeft dat weer dat oude gevoel terug en starten we weer op.