Boot uit het water halen.

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Luc & Chris

Boot uit het water halen.

Bericht door Luc & Chris »

Onze Doerak hebben wij inmiddels een goed jaar en gaat aanstaande zaterdag voor de eerste keer uit het water en komt dan naar huis om te overwinteren.
Wij hebben dus zelf een botenkar en de trekker is geregeld via de schoonzoon :) :) .

Maar aan wat voor voorbereidingen dienen we te denken om onze Doerak uit het water te laten hijsen? Het spreek vanzelf dat alle losse delen vastgezet dienen te worden, maar dan?
Alle tips zijn welkom! De Doerak wordt dus met een kraan uit het water gehesen overigens.
Ex camperaars die nu met een Doerak 780 varen.
Peter-J

Re: Boot uit het water halen.

Bericht door Peter-J »

Volgens mij kan je de bloemen op tafel laten staan hoor..... hijsen dient erg rustig en voorzichtig gedaan te worden. Als extra zekerheid de hijsbanden altijd door de reling halen zodat deze niet weg kunnen glippen. Als er geen reling is dan even met een touwtje. Verder goed stempelen op de kar er het gewicht zo veel mogelijk laten dragen door sterke gedeelten van de boot.
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
john keemink

Bericht door john keemink »

als je het wilt zien hoe wij onze boten er uit halen kijk dan op you tube en kijk naar het bergen van de zeeraaf gr john
Luc & Chris

Bericht door Luc & Chris »

Ik inmiddels de filmpje gevonden John, met dank voor de tip!
Ex camperaars die nu met een Doerak 780 varen.
popeye
Contacteer:

Bericht door popeye »

Ik weet niet hoe zwaar of de boot is, maar is dit ook een optie? Een autokraan. Is al gauw goedkoper dan een gewone kraan.
Afbeelding

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
edorem

Bericht door edorem »

Toen ik mijn boot uit het water haalde en over de weg ging rijden was ik blij met de volgende tip. op de stempels wilde ik houten plaatjes doen voor het uitvullen, want dit was de eerste keer dat de boot op de kar kwam. je moet zorgen dat de plankjes of iets anders tussen de stempels en je boot goed vastzit aan de stempels anders ben je naar 100 meter alles kwijt je chassis zal wellicht torderen groetjes Jan
paure nesci

Bericht door paure nesci »

Aangezien de meeste boten van ons te zwaar zijn om op n trailer over straat te gaan , heb ik de boot 'met trailer en al'' op n dieplader getrokken :D
professioneel geregeld ! geen risico op bekeuringen en andere narigheid !
Afbeelding
de waltrailer is zelfgemaakt en stevig zat, maar niet voor op de openbare weg...... :mrgreen:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie