weer een verrassing(vervolg)

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

weer een verrassing(vervolg)

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, na lange tijd wegens gezondheidsproblemen niets aan de vetkuil(aan boord) te hebben gedaan ben ik vandaag weer in het hol der verrassingen afgedaald :D
Toen ik de TADI had gekocht was de accuscheider (Cyrix) met een tie-rapje aan de bak van de startaccu, die los naast deze bak op de stalen vloer stond, en bedraad was aan deze startaccu en 1 van de twee huishoudaccu`s die ook los op de vloer stonden( dus 1 helemaal los zonder bedrading :twisted: )
Deze situatie heb ik bij aankomst in mijn thuishaven direct gesloopt, want een beetje te avontuurlijk naar mijn zin :?
De startaccu is inmiddels vernieuwd, alsook de twee huishoudaccu`s en alles staat netjes opgeborgen in de respectievelijke accubakken en de Cyrix is zoals het hoort op een beugel gemonteerd en aangesloten zo het hoort met voldoende dikke draad die ook weer zoals het hoort in kabelgoot en pijp is weggewerkt :P
Dus de verrassing dateert al van het ophalen destijds in Friesland, maar is nu gerepareerd :wink:
word vervolgd, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Klaver vier

Re: weer een verrassing(vervolg)

Bericht door Klaver vier »

Goed werk Ad
Ik ben vandaag met het vrouwtje vast een beetje spullen uit de boot wezen halen,ik heb een hekel als ik dat op het laatste moment nog moet doen,als het al vriest.
Vandaag ook de watertanks leeggepomp en weer met een paar liter drinkwater antievries gevuld en door de leidingen gepompt.
De motor wacht ik nog even mee, misschien krijgen we nog een paar mooie dagen.
Onder het bed nog een zeil gevonden wat ik kan gebruiken,als ik de cabriokap er af haal voor de winter.
De vorige eigenaar wist dat dit onder het bed lag,maar heeft het nooit gebruikt hij wist niet waar het voor was.
Ik heb er nog een zeil gevonden maar daar weet ik niet waar het voor is,ik heb van alles gepuzzelt maar kom er niet uit.
Jammer dat het seizoen bijna voorbij is,maar wij hebben veel lol gehad van de boot.
Volgend jaar mogen ze voor mij weer zo'n zomertje doen
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: weer een verrassing(vervolg)

Bericht door Arrejoan »

hoi Rene fijn dat jullie een leuk seizoen hebben gehad. ikzelf had dit seizoen al verloren beschouwd door al het werk aan de TADI en daar is ook nog een "verplichte"pauze in gevallen door ziekte dus...... extra er tegen aan deze winter en proberen klaar te zijn voor het volgende jaar :D
ik hoop dat je de puzzel :roll: opgelost kunt krijgen, succes
groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie