afgebakken...

binnen al een deel losgebrand.

Moderators: sailor wim, frank
En ik ben echt niet stiekem wezen kijken.Boekel schreef:Haha...een combinatie van meerdere antwoorden...paul schreef:Hij last er een oogje aan en tilt de plaat op,met de kraan.
Daarna krik er onder om aan te drukken .
Wat gaat het worden?????????
foto's volgen...
http://www.mzsgereedschap.nl/tercoo-rot ... ijven.htmlWimHC schreef:Hallo Boekel,
Respect voor de hoeveelheid werk die je verzet. ik zag dat je werkt met de achtschijfs Perago. Waar heb je dat ding met aandrijving gekocht? Ik vind allleen de boormachine uitvoering. Heb nog een dek om schoon te maken.
Vr. groet,
Wim
Jup, schijf komt met M12 aansluiting, de goedkope poetsmachine welke ik gebruik als aandrijving (een Ferm) heeft zoals bijna elke machine een M14 aansluiting.Handige Harrie schreef:http://www.mzsgereedschap.nl/tercoo-rot ... ijven.htmlWimHC schreef:Hallo Boekel,
Respect voor de hoeveelheid werk die je verzet. ik zag dat je werkt met de achtschijfs Perago. Waar heb je dat ding met aandrijving gekocht? Ik vind allleen de boormachine uitvoering. Heb nog een dek om schoon te maken.
Vr. groet,
Wim
aandrijving heeft hij zelf in elkaar gebeunt want de bijbehorende fein kost bijna 600 euro, zonder schijf
Eeuh ja misschien wel.ursus schreef:Ik volg met plezier dit topic op de voet. Respect voor al het werk dat verzet wordt!
Langzaamaan komt wel de vraag in me op of het niet makkelijker was geweest om gewoon een nieuw schip in elkaar te lassen.
Het karakter van een authentiek schip verloochent zich nooit. Zo'n scheepje draagt zijn in de strijd opgelopen wonden met ere.Boekel schreef: Een paar jaar terug stond er een nieuwbouwcasco tekoop, net onder de 25 meter lang, in Nederland gebouwd, rondspant... 99 duizend euro... (waarschijnlijk project waar de klant was afgehaakt o.i.d.), tja dan vraag je je toch af...
Maar blijft een mooi bootje hoor, hier en daar een deukje / krasje maar dat mag na 102 jaar...
Volgens mij vinden ze het ook heel leuk om samen aan dat schip te klussen, en Hertog Jan stimuleert ook enorm natuurlijk!Boekel schreef:Dit scheepje is mijn privé eigendom...
Ik zet 'm vaak in voor scouting-doeleinden, en mede daardoor krijg ik ook veel hulp uit de scouting-hoek