Help m'n hydraulische slang is lek
Moderators: sailor wim, frank
- Marie Christina
Re: Help m'n hydraulische slang is lek
Ja, daar ben ik het mee eens.
Al werk je uiteraard wel met andere drukken dan met de stuurmachine van een zeeschip.
Al werk je uiteraard wel met andere drukken dan met de stuurmachine van een zeeschip.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Ik heb jaren ervaring met de hydraulic van Vetus is niks mis mee,allen je moet secuur werken met passende sleutels en de leidingen beugelen een koppeling vervangen is maar even werk het spul halen is meer werk !!!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Nee, het spul halen is gevaarlijk........ voor de portemonneeCarel-k schreef:Ik heb jaren ervaring met de hydraulic van Vetus is niks mis mee,allen je moet secuur werken met passende sleutels en de leidingen beugelen een koppeling vervangen is maar even werk het spul halen is meer werk !!!

Want dan kom je in zo'n winkel met allemaal ander leuk spul...... ik kom dan altijd met meer terug dan ik nodig had

===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
KIJKEN ,KIJKEN EN NIET KOPEN,!!!!!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
-
- Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)
Goedenavond allen, @ Johan : ben met je eens dat in sommige hydraulische installaties de drukken kunnen oplopen tot wel 300 of nog meer bar, echter wat er op Steve `s foto staat is een snijringkoppeling met daaraan een nylonslang zoals Vetus, Allpa en veeeele anderen gebruiken in dit soort installaties, want makkelijk aan te leggen en weinig gewicht EN sterk zat voor de voorkomende drukken.johan schreef:hydrauliek en een bouwmarkt gaan NIET samen. De druk in hydraulische leidingen is een veelvoud van wat normale waterdruk is.
Waterdruk: 6bar, hydrauliek 150 - 300 bar. Geen idee trouwens hoeveel druk in een hydraulische stuurinrichting zit, maar ik zou gaan voor de optie slang volledig vervangen op de manier zoals Sambeek beschreef.
grts
Johan
Als zoals aangekaart de leiding 6 of 8 mm is kom je bij een loodgieter oid wel aan een steunhuls en een snijring want dat zijn nl gasmaten de wartel kun je hergebruiken dus de schroefdraad hoef je niet op te letten.
groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi 

- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Ik heb wel eens een klein duwbootje gevaren met baggerbakjes in de polder. De duwboot had een hydraulische koppeling voorop zodat de bakjes met een druk op de knop aan en af te koppelen waren. Verder kon de koppeling hydraulisch knikken. Zo kon je zelfs bij roeruitval nog sturen, dan werd de duwboot gewoon een buitenmodel buitenboordmotor. Alle hydrauliek was van Vetus. Robuust genoeg, en "in ieder watersportgat zijn vervangende onderdelen verkrijgbaar", zo zei de eigenaar. Slimme jongen, vond ik toen (en nu nog).
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
eigenlijk is het kinderlijk eenvoudig inderdaad,
En ik altijd maar denken dat je speciaal geperste koppelingen eraan moest zetten etc.
Heb gewoon geheel nieuw setje gehaald,
oude los, maar toen begon de cilinder te lekken, dus die gedraaid zodat het gat omhoog zat,
oude eraf, nieuwe erop, stukje van de slang afsnijden, hulsje erin, slang met huls in koppeling en aandraaien.
In de bovenstuurstand wat olie erbij gedaan, paar keer rond gedraaid en gecontroleerd of het lekvrij was..
En ik altijd maar denken dat je speciaal geperste koppelingen eraan moest zetten etc.
Heb gewoon geheel nieuw setje gehaald,
oude los, maar toen begon de cilinder te lekken, dus die gedraaid zodat het gat omhoog zat,
oude eraf, nieuwe erop, stukje van de slang afsnijden, hulsje erin, slang met huls in koppeling en aandraaien.
In de bovenstuurstand wat olie erbij gedaan, paar keer rond gedraaid en gecontroleerd of het lekvrij was..
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Steve,
je bent er maar druk mee met de reparaties en het bijwerken van 2 fora.
wel weer mooi dat je weet hoe het zit. dit sterkt je in het zelf kunnen oplossen van problemen.
dit is zeker ook belangrijk onderweg en raak je ook niet zo snel in paniek omdat je snel een analyse kan maken en het probleem overziet.
Volgens mij heb je zo langzamerhand behoorlijk veel klussen gedaan aan je boot. is het einde van de klussenlijst voor de vakantie al inzicht. of schiet de vakantie er bij in ?
gr
Ruud
je bent er maar druk mee met de reparaties en het bijwerken van 2 fora.
wel weer mooi dat je weet hoe het zit. dit sterkt je in het zelf kunnen oplossen van problemen.
dit is zeker ook belangrijk onderweg en raak je ook niet zo snel in paniek omdat je snel een analyse kan maken en het probleem overziet.
Volgens mij heb je zo langzamerhand behoorlijk veel klussen gedaan aan je boot. is het einde van de klussenlijst voor de vakantie al inzicht. of schiet de vakantie er bij in ?
gr
Ruud
Ancora Imparo
hahahaha, ja nederland word steeds slimmer
Maar inderdaad, ik heb best veel al gedaan, en de lijst met wensen is nog veel langer.
Maar voor dit seizoen is het klaar,
stroomvoorziening is up to date, kachel zit erin, warm water komt uit de kraan, boegschroef zit erin, tv, koelkast etc allemaal aanwezig, deels nieuwe betimmering en nieuw plafond.... De rest van het seizoen moeten me maar even tegen het oude aankijken in de stuurhit.

Maar inderdaad, ik heb best veel al gedaan, en de lijst met wensen is nog veel langer.
Maar voor dit seizoen is het klaar,
stroomvoorziening is up to date, kachel zit erin, warm water komt uit de kraan, boegschroef zit erin, tv, koelkast etc allemaal aanwezig, deels nieuwe betimmering en nieuw plafond.... De rest van het seizoen moeten me maar even tegen het oude aankijken in de stuurhit.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================