Zo ging het toch meestal bij ons dacht ik.. maar de werkelijkheid kan rare sprongen maken en zo zaten we na twee dagen aan boord al met de tv op zwart. Dacht eerst dat ze weer aan het staken waren daar bij de staats-tv maar de kleine omvormer was geploft. Die staat op de 12v set en geeft 750 watt wat gebruikt wordt voor tv en computers aan boord.
Gelukkig was ik nog vlak bij Lith waar mijn broer achter de dijk woont en een telefoontje naar mijn vaste leverancier Ramon van 'bootserviceleeuwen' was voldoende om al de volgende dag een nieuwe aan boord te krijgen tegen een voordelige prijs. Ramon helpt mij altijd uit de brand als ik onderweg in de problemen zit maar meneer Victron niet. Die weigert een omvormer uit 2009 te ontvangen voor reparatie, 'koop maar een nieuwe' dus.. Ik had gehoopt dat ding na reparatie in de reservebak te leggen, maar mooi nop, nu maar het alternatieve circuit in en ene hobbyist vinden met een rokende soldeerbout.
Wij weer vrolijk op weg tot ik het steeds vreemder vond dat het water onderin langzaam aan het stijgen was.. Dat begon echt verontrustend te worden en ik zag het hele scenario al voor me, weer terug naar huis, de werf op en meer van die ellende. lekkende klinknagel?? Geen idee.
Alles nagezocht maar geen oorzaak kunnen vinden tot ik in het vette pak op mijn kop onderin ben gedoken en de afgescheurde slangtule zag die alle ellende veroorzaakt had. Dus alle waswater van de grote wastafel etc liep zo ongehinderd de bilge in. Gelukkig had ik ergens weer wat materiaal in reserve om dat te fiksen en sindsdien lijkt het weer droog te wezen. Nog maar een tijdje in de gaten houden.
Dus nu zijn we bijna twee weken onderweg en nog niet ver gekomen maar het vakantiegevoel begint langzaam te komen. Als ik nou niet te veel werk krijg voor dat vergunningenwerk van het pontje wat ook moet doorgaan dan krijg ik misschien wel mijn rust komende maanden. Als we geen internet aan boord zouden hebben dan had ik waarschijnlijk niet eens weg gekund realiseer ik me dan.
Hopelijk krijgen we niet nog meer verrassingen en sukkelen we langzaam verder. Een erg gezellige week in den bosch boven sluis 0 en de eerste haring in Veghel gleed al vlot naar binnen, de gemeentelijke havenmeester heb ik ook niet gezien wat fors bijdraagt aan het vakantiegevoel