http://archief.scheepspraet.net/scheeps ... 806871.jpg
heren en dames techneuten.......
aangezien mijn antenne van de gps ongeveer 30 cm van mijn gps geval geplaatst is is mijn vraag, kan ik die antennedraad niet inkorten.....
in het antennehuisje ( die paddestoel ) zit wel een stickertje met : 20 Ft , oftewel +/_ 6 meter.
ik moet er zowiezo een nieuwe connector aan maken want ik wil geen gat van 15 mm boren in mn stuurhut, 6 mm is groot genoeg voor die kabel.
wie is hier in thuis ?
Gr Do
antennedraad GPS inkorten
Moderators: sailor wim, frank
- paure nesci
antennedraad GPS inkorten
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
- Handige Harrie
- Contacteer:
Re: antennedraad GPS inkorten
Dat zou in principe gewoon moeten kunnen. let we wel op dat niet alle connectoren even makkelijk er op te zetten zijn. Sommige moeten met speciaal gereedschap worden aangeknepen
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
- paure nesci
hier twee fototjes van de antennekabelconnector
gr Do

gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Ik heb voor je gegoogled, maar kan niet vinden wat het type connector is. Dit is een normaal coax kabeltje en is zonder meer in te korten. Mooiste is connector lossolderen, kabel inkorten en weer vastsolderen. Maar zo te zien is de connector op de kabel gekrompen en gaat deze methode niet op. Eventueel kabel doorknippen en 2 BNC connectoren + doorverbinder erop zetten, verlies in die verbinding is verwaarloosbaar. Niet gaan klooien met kroonstenen of zelfgemaakte soldeerverbindingen, je signaal gaat dan verloren in die verbinding.
Gr.
Erik
Gr.
Erik
- paure nesci
O.K. thanks !
we gaan weer verder.......
gr Do

we gaan weer verder.......

gr Do
volgens mij kan je de kabel aan de antennekant in korten en er een nieuwe coax connector aanzetten.
http://www.allekabels.nl/coax-stekker/1 ... GwodIesHVA
dit heb je ongeveer nodig. let wel: ze komen in verschillende diameters.
afknippen en naar een electronicazaak gaan met de oude connector als model, ze kunnen je daar zeker wel helpen.
mvg
Johan
http://www.allekabels.nl/coax-stekker/1 ... GwodIesHVA
dit heb je ongeveer nodig. let wel: ze komen in verschillende diameters.
afknippen en naar een electronicazaak gaan met de oude connector als model, ze kunnen je daar zeker wel helpen.
mvg
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...