Kijk DAT bedoel ik daar kan een electrakluns als ik wat mee

, Dank aan Aquanaut en Sailor-Wim

ik ga morgen gelijk weer met het geheel aan de slag om te zien of ik inderdaad OOK het amperage gemeten kan krijgen. vandaag en gisteren had ik mijn meter op gelijkstroom en 200V gezet en op de + en - van de accu aangesloten( tussen de klemmen die van de regelaar op de accu zitten) na een periode van laden met een verbruiker( amps onbekend) waarin de accuspanning langzaam opliep , ik blij : "het werkt!"

. toen ik weggeroepen werd heb ik de verbruiker afgeschakeld en de rest aangesloten gelaten, bij terugkomst (na 2,5 uur)

stond de meter op 37 V

dus mijn conclusie was de regelaar is niet afgeschakeld, dus als een speer gebruiker aan EN een grote erbij om het voltage van de accuset terug naar 28,8V te brengen

. vandaag de handel weer aangesloten de hele dag MET dezelfde gebruiker aan en nu komt het systeem niet verder dan 27 V en schakelt dus niet af ivm het niet bereiken van de 28,2 V die op de regelaar staat, en als het donker word gaat het "laden" lampje uit dus DAT werkt dan weer WEL

en valt alles stil zoals te verwachten is

. morgen wat minder panelenweer maar we gaan er toch mee stoeien, word vervolgd, nogmaals dank, groet Ad