vraag: is het mogelijk aan de hand van het motornummer gegevens als bouwjaar etc te achterhalen? ik kom bij DAF niet verder ik heb een DAF 475 staan met nummer B17899 62kw/85pk en wil graag meer weten over dit karretje en het scheepje waar het in staat. wie weet raad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
quichot schreef:Ik heb twee jaar geleden exact dezelfde vraag gemaild aan het DAF-museum en kreeg toen keurig een e-mailtje terug met alle informatie.
ok ik had me tot DAF eindhoven gewend Ik blijf nog een beetje chauffeur He ) maar daar moesten ze het antwoord schuldig blijven. ga het museum gelijk proberen dank voor de tip
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Laat nog even weten of het is gelukt! Met een beetje pech is in die twee jaar de archiefbeheerder wegbezuinigd.
Dit is het berichtje dat ik 6 november 2013 kreeg:
Geachte heer,
Wat we nog hebben kunnen vinden is het volgende:
Bouwjaar motor: 1964
Origineel in vrachtwagen A 1600 DD wielbasis 425
Met chassis nummer 51051
Hopelijk hiermede u voldoende te hebben geïnformeerd.
M.vr.gr.
A. Van der vliet
Daf museum Archief
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
quichot schreef:Laat nog even weten of het is gelukt! Met een beetje pech is in die twee jaar de archiefbeheerder wegbezuinigd.
Dit is het berichtje dat ik 6 november 2013 kreeg:
Geachte heer,
Wat we nog hebben kunnen vinden is het volgende:
Bouwjaar motor: 1964
Origineel in vrachtwagen A 1600 DD wielbasis 425
Met chassis nummer 51051
Hopelijk hiermede u voldoende te hebben geïnformeerd.
M.vr.gr.
A. Van der vliet
Daf museum Archief
natuurlijk houd ik je op de hoogte mensen met goeie ideeën moet je te vriend houden tenslotte het mailtje is al verzonden naar DAF ben benieuwd
ik heb inmiddels (in het weekend ) bericht van het museum dat mijn vraag aan het archief is doorgestuurd dus .......goede hoop en reuze service zover!!
ik heb inmiddels contact met het archief van het DAF museum gehad(mail): ze hebben geen gegevens van mijn specifieke motor, wel van een motornummer wat er erg dicht bij komt en dat zou dan weer een vrachtwagenmotor zijn uit een A 1600 DD. deze motoren zijn natuurlijk en masse gemariniseerd destijds, bouwjaar zou aan de hand van deze gegevens ergens in de 60-ger jaren zijn geweest. de archivaris heeft wel mijn adres gevraagd, dus wellicht komt er nog wat met de post. word vervolgd
Enig zoeken op internet levert op dat die A 1600 DD's inderdaad zowel met 575's als met 475's werden uitgerust. Die archiefmuizen zijn vasthoudend van aard, dus wie weet wat ze nog boven water krijgen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
ik heb de 575 en 475 vertroeteld als machinist (bagger) en 575 gereden in mijn beginjaren als chauffeur we blijven hopen op nieuws uit het museum word gevolgd