overschilderbare kit

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Peter-J

overschilderbare kit

Bericht door Peter-J »

heren

als de nederlandse zomer het nog toe laat wil ik mijn scheepje graag dit jaar nog in de lak zetten. nu wil ik een paar naden/overgangen afronden met een kit welke daarna mee wordt geschilderd. heeft iemand ervaring met een soort/type kit welke dit goed verdraagt? de gebruikte lak zal een een component lak zijn.
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
Marie Christina

Re: overschilderbare kit

Bericht door Marie Christina »

Acrylaatkit is na drogen te schuren en te schilderen.
Ik werk er veel mee.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Handige Harrie
Contacteer:

Bericht door Handige Harrie »

Weet niet hoe het met componentenverf gaat. Maar industrielak en ordinaire badkamer siliconenkit gaan tot nu toe hardstikke prima.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Marie Christina

Siliconenkit overschilderbaar?
Nou, dat zal dan aan de verf liggen, maar bij mij lag het er (de keren dát ik dat gedaan heb) er binnen de kortste keren weer af.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Handige Harrie
Contacteer:

Bericht door Handige Harrie »

Nu moet ik wel zeggen dat het op een plaats zit waar het niets te lijden heeft.t Daarom zit het er ook (laspennen zijn niet goedkoop)

Nu ik er over na denk zie je acrylaatkit ook wel eens op sjappie werven om lelijke lassen te maskeren.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Etab
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Bericht door Etab »

Je kan het ook met epoxy doen. Die kan je aanvullen met wat katoen vezel zodat het als een dikkere subtantie te verwerken is.
Het wordt erg hard en naadloos.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
dconel
Contacteer:

Bericht door dconel »

Siliconenkit is niet overschilderbaar. En de siliconenkit waarvan ze zeggen dat het overschilderbaar is krijgen minder goede recensies op het internet.

Wij gebruiken op het werk Sikaflex 221, niet de goedkoopste maar misschien wel de beste kit ;) En 100% zeker overschilderbaar.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
wrotter

Bericht door wrotter »

ik zou eens op de pattex afdeling gaan rond neuzen in de kleur wit zwart blank en grijs genoeg te verkrijgen aan producten die silka flex kunnen vervangen ,goed over schilderbaar ,zelf gebruik ik dit op mijn schip .
droogt beter dan acrilaat en men kan het zelfs gebruiken op natte vlakken ,bij acrilaat mag het de eerste uren niet nat worden ,met dit spul geen last van .
oja de naam powerfix polimeer.
groet wout.
Peter-J

Bericht door Peter-J »

bedankt voor de reacties allen. ik denk dat het de sikaflex wordt.
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
douane

Bericht door douane »

Peter-J schreef:bedankt voor de reacties allen. ik denk dat het de sikaflex wordt.
Goede keus
hhalewijn
Contacteer:

Bericht door hhalewijn »

De beste kit is sikaflex. En dan de poly urethaan versie. Die heb je in wit, zwart, bruin en grijs. Is overschilderbaar, elastisch en lijmt ook nog. Wel zorgen dat je en schone ondergrond hebt.
Moeilijk moet je makkelijk maken
Dirk

Bericht door Dirk »

het nadeel van acrylaatkitten vind ik zelf dat ze onderhevig zijn aan krimp, zeker als je dikkere naden gaat zettenmoet de kit dan meerdere dagen uitharden voordat ie helemaal uitgekrimpt is.
Ik gebruik , net als in onze meubellakkerij, meestal TEC-7 of (Den Braven)Hybrifix-7 om naden te dichten van pakweg 1-10mm ; hecht op zeer veel ondergronden, lijmt ook, krimpt zo goed als niet en is goed overschilderbaar met 1K synthetische en ook met 2 K Pu lakken .
Op de Odilia had ik er bvb een teakhouten zitbank mee tegen de geschilderde stalen achterwand gelijmd. Zaten we met 4 personen op, geen probleem...
groetjes, Dirk
john keemink

Bericht door john keemink »

er is maar een advies voor kit en dat is ,, WAAR HET VERSTAND EINDIGD BEGIN DE KIT ,, het is maar voor tijdelijk en als je silikone kit gebruikt kan je het niet meer schilderen dit komt door de siliconen dat is troep rotzooi voor schepen alleen voor in je badkamer gr john
Marie Christina

Nou moe?
Dus wij zijn allemaal dom?
Kit is prachtspul, man.
Als je maar de juiste kit voor de juiste klus gebruikt.
En dat Siliconenkit niet de beste keus is in dezen was inmiddels wel duidelijk.
Plaats reactie