Op foto staat een apparaatje die de brandstofpomp sluit voor de hoofdmotor.
Nu was de steun waar deze op gemonteerd zat gescheurd. Zat nog maar met één steunpunt vast op motor.
Om nu totaal afbreken te voorkomen heb ik steun losgenomen en opnieuw gelast.
Bij demontage bleek dat rubber stofkap ook gaar is.
Weet iemand waar ik dit kan kopen? (alleen de stofkap) Betreft het Engelse merk C.A.V. Het betreft dus een brandstofpomp afsluiter.
Gister dak voorroef/kajuit laatste maal in grondverf gezet. Daarna nog even een stukje varen.
Bij terugkomst even beneden in machine ruim loeren (vaste gewoonte) om te zien of er geen lekkages zijn.
Een streep glimmende vloeistof onder de motor fundatie. Olie lekkage aan mijn elektromagnetische koppeling.
Oei, bij de as doorvoer. Ding was ook loeiheet. Niet blij mee. Dat zal wel revisie worden.
Afgelopen weekend magneet koppeling gedemonteerd.
In de bus, mee na huis.
In werkplaats het huis gedemonteerd.
* achterste lager missen een aantal kogels in lager.
* bovenste koppelplaten stukken uit geslagen.
* voorste lager krijg ik er niet uit, eens even informeren bij Schraven.
* tandwielen lijken nog in orde, oliepomp lijkt in orde.
de boel schoon gemaakt (oude vloeibare pakking weg geschraapt)
Heb nu een spare part tekening nodig van de schottel BMK80.
ja, dank je wel betreffende gewenste sterkte.
Niet alleen de lagers, ook de platen dienen vervangen te worden. (althans is mijn mening)
De boel heeft aardig geleden onder de 3-4 kogels die in stof zijn opgegaan.
Ik denk dus dat ik er wijs aan doe, de hele handel te vervangen. Ik hou mijn hart vast wat dat gaat kosten.
zo te zien praat je idd bijna over een revisie van je koppeling.... voordat je de complete handel gaat reviseren raad ik je aan om te kijken wat een nieuwe koppeling je gaat kosten. misschien de overweging waard om wat mee ruit te geven voor een compleet nieuwe.