Een nieuwe motor ?

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

LeoSt

Re: Een nieuwe motor ?

Bericht door LeoSt »

Afbeelding

Even kijken of ik een foto kan plaatsen, ja dus :D

m vr groet, Leo
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals the Titanic.
LeoSt

Bericht door LeoSt »

Zo, 't bootje ligt aan de steiger bij de motorenboer, van Alem (bij Kerkdriel) naar Sliedrecht (Baanhoek) een kleine 6 uur gevaren.

De Farymann heeft een waardige afscheidsreis gehad, liep zonder mankeren. Zelfs de keerkoppeling gedroeg zich na wat streng toespreken, behalve dan vlak bij de steiger van Drinkwaard, toen deed ie ineens helemaal niks meer :shock:

Ik moet toch zeggen dat de AIS transponder (klasse B) en een beeldscherm met kaart (PC-Navigo) verrekes handig zijn onderweg !

't was trouwens opvallend rustig op het water, op de Maas en Afgedamde Maas zowat niks tegengekomen en zelfs op de Merwede(s) maar een paar, maar die waren dan ook groot zat :D

Zicht was 's morgens een goeie kilometer, later op de dag 2, en 't water was net een biljartlaken, Merwede niet meegerekend ...

Onderweg nog 'gespot':
Afbeelding

m vr groet, Leo
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals the Titanic.
Klaver vier

Bericht door Klaver vier »

Dit is nou het perfecte voorbeeld waarom mensen over varen worden, met een verrotte keerkoppeling op dit soort wateren gaan varen,en dan krijgen de beroep schippers de schuld.Totaal onverantwoord.En die beroeps schipper maar denken is hij er voor langs of hangt hij er onder.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
LeoSt

Bericht door LeoSt »

Gezellig hiero :? :? :? :?

En vooral hard roepen zonder alle feiten te kennen, mss een carriere in de politiek Rene ... ?

m vr groet, Leo
Klaver vier

Bericht door Klaver vier »

Ik ga zuiver af op je eigen verhalen ik verzin het niet,eerst vertel je dat de keerkoppeling kapot is en dat je meteen maar een nieuwe motor doet.En verteld ook nog dat hij het doet naar streng toegesproken te zijn.En hij kapt er helemaal mee als je er ben.In mijn ogen mag je blij zijn dat jij er nog ben .Echt onverantwoord. Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
dconel
Contacteer:

Bericht door dconel »

Gezellig Rene, zo kennen we je weer..

Ben je door de Biesbosch gestoken of ben je omgevaren Leo? Waar lig je sowieso ergens?

Groeten,
Dirk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
LeoSt

Bericht door LeoSt »

Nu liggen we een klein maandje in Sliedrecht Dirk, de thuishaven is Alem (bij Kerkdriel).

Niet door de Biesbosch maar via de Afgedamde Maas, andere optie was gelijk via St. Andries de Waal op maar toen was 't zicht net ff te slecht naar onze zin.

Afbeelding

En ik heb echt niet alleen gevaren he, de truc was hoever de ouwe keerkoppeling 't uit zou houwen en daar zijn wat weddenschappen op gezet.

Opbrengst gaat uiteraard naar 't goeie doel :D

m vr groet, Leo
LeoSt

Bericht door LeoSt »

Van de week even wezen kijken bij 't bootje in Sliedrecht.

Moet zeggen dat 't er keurig uitzag, met de nieuwe motor en toebehoren erin, de 'machinekamer' netjes opnieuw in de verf gezet
en natuurlijk alle ouwe spullen eruit lijkt de motorruimte wel 2x zo groot als eerst !
Uiteraard het fototoestel vergeten dus geen plaatjes ... :oops:

Ter plekke ook maar de knoop doorgehakt en er een boegschroefje in besteld, nou staat ie toch binnen en hij kon 'r in voor een mooi prijsje.
Het is maar een bootje van 7.02 meter lang, maar toch kan het af en toe verekkes handig zijn om de kop effetjes een bepaalde kant op te krijgen, zeker nu de wederhelft graag wil gaan varen. En met die nieuwe CM3.27 is 't toch al net een auto, voor- en achteruit zonder speciale weetjes etc. ... :wink:

Wordt vervolgd !

m vr groet, Leo
LeoSt

Bericht door LeoSt »

Nou, op een paar dagen na is 't een maand geleden dat ik 't bootje naar Drinkwaard heb gebracht, morgen gaan we 'm halen :D :D :D

De thuisreis is niet gelijk naar Alem, maar naar de ouwe haven van Veghel, daar komt zondag de Sint met groot gevolg op z'n vloot binnenvaren !
Onze kleindochter heeft dan de 1e rang om de goedheiligman te begroeten vanaf 't bootje :wink:

We doen rustig aan, morgen van Sliedrecht naar Heusden via 't Steurgat en de Biesbosch sluis, de 2e dag van Heusden naar Veghel, wel vroeg wegvaren want RWS stopt op zaterdag om 14.00 met bedienen op de Zuid-Willemsvaart.

Ben benieuwd !!! Het "plokplokplok" van de Farymann hoor ik nou nog, zal toch wennen zijn aan zo'n nieuwerwets naaimachientje :D

m vr groet, Leo

PS: merk a.u.b. op dat het de komende dagen echt goed weer is voor de tijd van 't jaar, kost een paar centen maar dan hebbie ook wat :lol:
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

LeoSt schreef:

Ben benieuwd !!! Het "plokplokplok" van de Farymann hoor ik nou nog, zal toch wennen zijn aan zo'n nieuwerwets naaimachientje :D
Maar wát een genot, zal het zijn.
Veel plezier, dit weekend.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
dconel
Contacteer:

Bericht door dconel »

Vandaag een mooie doos binnen gehad met de reserveonderdelen van Leo's oude motor. Wat een hoop spulletjes en dan ook nog eens zo netjes ingepakt!

Leo, hartelijk dank, ook namens mijn vader welke heel de avond al in de weer is met die doos ;)

Groeten,
Dirk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
LeoSt

Bericht door LeoSt »

Graag gedaan Dirk !

Vandaag een prachtige vaardag gehad, om 12.00 vertrokken bij Drinkwaard en om 20.00 in Den Bosch vastgemaakt, morgen het laatste stukkie naar Veghel.

Hoe bevalt de Craftsman Marine CM3.27 ? In een woord: kei goed :D :D :D :D :D Loopt echt als een zonnetje, stil, en een power :shock: moest 'r echt ff aan wennen in 't begin.

Rond een uur of twee vanaf Werkendam door de Biesbosch in een stralend zonnetje, en dat in half november. Zo tegen Heusden ging 't zonnetje onder:

Afbeelding

Gezellig met wat kleinere binnenvaartbakkies in sluis Engelen gelegen en een praatje met de schippers gemaakt, 't wordt voor de schipper/eigenaars er ook niet makkelijker op :(

Ooow en op de Beneden Merwede een verdwaalde Spaanse (?) kustwachtboot tegen gekomen:

Afbeelding

En nu is de ouwe moe maar voldaan, thuis stond de eigengemaakte snert te wachten : hmmmm :P

m vr groet, Leo
Laatst gewijzigd door LeoSt op za 16 nov 2013 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
WillemB
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Bericht door WillemB »

Na lekker op mijn bootje gewerkt te hebben...op de fiets naar huis.
Lekker gegeten, dan liggend op de bank met een biertje.
Ff het forum lezen, kijkend of er nieuwe berichten zijn.
Heel ontspannend!
Mooie foto's en verhaal Leo.

Veel vaarplezier!

Gr Willem B :wink:
Beter een anker kwijt dan het schip.
LeoSt

Bericht door LeoSt »

Dank voor de goeie wensen !

En hier een fotootje van het ouwe en nieuwe spul. Nou, nieuw ...., 't heeft 18 draaiuren :D

Afbeelding

Afbeelding

Van de week alle lege en loze pijpjes weghalen en de ouwe inspectie gaten opvullen, we gaan voor maagdelijke machinekamer wanden :oops:

m vr groet, Leo
sambeek

Bericht door sambeek »

spik en span. Mooi hoor.
Alleen jammer dat ze de dubbele grijze kabel, ploep, zo laten lopen. :wink: (maar ik zeur wel vaker) :roll:
groet Terpstra / SAMBEEK
Plaats reactie