Zal me even voorstellen
Moderators: sailor wim, frank
Re: Zal me even voorstellen
Vroegâh zwommen wij in het vijfcentenbad
Ja dat is langgeleden en we zwommen ook in de merwede en pikte een sleepje.
en vliegeren in het zuidenzee park
groeten pier
Ja dat is langgeleden en we zwommen ook in de merwede en pikte een sleepje.
en vliegeren in het zuidenzee park
groeten pier
- Marie Christina
Niet meer poepen overboord?
Een wet die niet te controleren is, is geen wet.
Het gerucht is mij dan ook ter ore gekomen dat deze wet weer afgeschaft gaat worden.
Maar eerst even wachten tot we allemaal zo'n peperdure opvangtank hebben geïnstalleerd, natuurlijk!
Een wet die niet te controleren is, is geen wet.
Het gerucht is mij dan ook ter ore gekomen dat deze wet weer afgeschaft gaat worden.
Maar eerst even wachten tot we allemaal zo'n peperdure opvangtank hebben geïnstalleerd, natuurlijk!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
lekker schijt aan hebben 

- Marie Christina
Hahaha!
Doe ik ook.
Ik kan niet eens een tank kwijt, al zou ik het willen.
Ik zou echt niet weten waar.
Ik heb nog een hele kleine ruimte onder de vloer van het kombuisje.
Daar zou een 20 liter tankje kunnen. (Misschíen).
Maar dan moet ik weer een andere plek voor mijn bier vinden.
Geen optie!
Doe ik ook.
Ik kan niet eens een tank kwijt, al zou ik het willen.
Ik zou echt niet weten waar.
Ik heb nog een hele kleine ruimte onder de vloer van het kombuisje.
Daar zou een 20 liter tankje kunnen. (Misschíen).
Maar dan moet ik weer een andere plek voor mijn bier vinden.
Geen optie!

"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
ik ga er ook echt geen tank in bouwen
dan maar niet aan de regeltjes voldoen en als ik het goed heb. is mijn boot van bouwjaar 1959 dus ook niet verplicht maar kan er naast zitten
verder vandaag een heerlijk vaartocht gehad van makkum via bolsward richting ijlst naar de langehoekspole (konijneneiland) daar vlak aangekomen viel er voor ons een kruiser stil van 10 meter dus die op sleep genomen naar galamadamen en daar afgeleverd en koers richting huis gezet half 7 kwamen we op onze ligplaats aan. motor liep weer heerlijk de hele dag het pechgeval had vlokken in de brandstof waardoor de filters verstopt zijn geraakt

verder vandaag een heerlijk vaartocht gehad van makkum via bolsward richting ijlst naar de langehoekspole (konijneneiland) daar vlak aangekomen viel er voor ons een kruiser stil van 10 meter dus die op sleep genomen naar galamadamen en daar afgeleverd en koers richting huis gezet half 7 kwamen we op onze ligplaats aan. motor liep weer heerlijk de hele dag het pechgeval had vlokken in de brandstof waardoor de filters verstopt zijn geraakt

ik heb al een tijdje een camera in de auto en hebben hem ook mee in de boot zijn er meer mensen die een camera aan boord hebben ? misschien is het leuk om een topic te maken voor filmpjes waar je vaart je kan het leuk knippen en plakken dus kun je inkorten ik heb een filmpje van de terug toch na het afleveren van een pecht geval het filmpje met de sleep opzij is te vinden op mijn youtube kanaal. die is bewerkt sorry voor de herrie lens van de camera zat niet goed vast vandaar dat het klinkt als een pot knikkers
terug vaart over het meer met opstekende wind
continu 1000 toeren gedraait ligt lekker stevig op het water.
http://youtu.be/JN7taCLXUBQ

terug vaart over het meer met opstekende wind

http://youtu.be/JN7taCLXUBQ
-
Douane.Doe ik iets verkeerd ik zie op youtube alleen tien minuten de preekstoel van je boot.Gr René(De Stoere).
Klaver vier
De Stoere schreef:Douane.Doe ik iets verkeerd ik zie op youtube alleen tien minuten de preekstoel van je boot.Gr René(De Stoere).

lijkt me wel leuk om te peilen of er meer mensen zijn die camera aan boord hebben wij hebben dat in de auto ook vanwege het gedoe dat als je aanrijding krijgt dat je kan aan tonen hoe het zit en met dat idee heb ik dat op de boot ook maar opgezet komt ook een camera achter maar die werken samen en zit met een probleem met software op dit moment.
Ik zie bij je gegevens geen woonplaats of thuishaven staan. Die is toch niet toevallig in Rusland?douane schreef: of er meer mensen zijn die camera aan boord hebben wij hebben dat in de auto ook vanwege het gedoe dat als je aanrijding krijgt dat je kan aan tonen hoe het zit

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
nou ja zeg, nu je het zegt stond er voorheen welpopeye schreef:Ik zie bij je gegevens geen woonplaats of thuishaven staan. Die is toch niet toevallig in Rusland?douane schreef: of er meer mensen zijn die camera aan boord hebben wij hebben dat in de auto ook vanwege het gedoe dat als je aanrijding krijgt dat je kan aan tonen hoe het zit![]()
Groet, Jack.

maar dit is toch echt mijn beeld

Ik heb een beeld op m'n netvlies staan dat ik nooit zal vergeten: Met een kleine 30 waterscouts zijn we een week op kamp in Zeeland. Met een lekker windje en stevige golven zijn de kinderen aan het opkruisen richting Brouwershaven en wij houden dan braaf een oogje in het zeil. Dan komt er een binnenvaartscheepje langs dat een stuk verderop een bruinige vlek in het water achterlaat. De voorste vlet met kinderen komt er goed van af, deze roepen alles 'bah' en 'iewl'. De tweede vlet duikt recht in een golf en krijgt een lading zooi over zich heen dat wil je niet weten. alles was vies; kinderen, zeilen, vlet en persoonlijke spullen. wat een troep! Kinderen huilen en zelf nu nog (acht jaar later) zijn sommige er nog niet overheen..Marie Christina schreef:10 hele minuten??
En dat op vakantie?
![]()
Maar vies is het wel.
even over het "vijfcentenzwembad" dat ken ik niet.. Maar ik heb mijn opa wel vaak horen vertellen dat hij en zijn vrienden in Geertruidenberg in rivier de Donge zwommen. Daar zat ook een augurkenfabriek (deden ook uien enz) en als er dan augurken verwerkt werden dan dreven deze door de Donge. Dan gingen ze lekker zwemmen en augurken happen, totdat mijn opa per ongeluk een keer in iets anders hapte

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
En 'dat gaat niet' bestaat niet
- FransvanNispen
De JUIN noemden ze dat
In GB had je later ook nog een kikkerbadje bij het Bolwerk. dat is ergens halverwege de jaren 70 weggehaald.
Maar de meeste zwommen denk ik wel in de Donge, wel ver voor de jaren 70.. want eind 60-begin 70 was het een open riool, en ruikte je de Donge in heel den Berg en het Veer.
Groet
Frans
(oorspronkelijk ook Uitedenberg
In GB had je later ook nog een kikkerbadje bij het Bolwerk. dat is ergens halverwege de jaren 70 weggehaald.
Maar de meeste zwommen denk ik wel in de Donge, wel ver voor de jaren 70.. want eind 60-begin 70 was het een open riool, en ruikte je de Donge in heel den Berg en het Veer.
Groet
Frans

(oorspronkelijk ook Uitedenberg

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
- FransvanNispen
BTW, Ik lig er nu toevallig naast de Brug
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
welke brug 

- Marie Christina
[quote="douane"? misschien is het leuk om een topic te maken voor filmpjes waar je vaart[/quote]
Goed idee man!
Gelijk maar een rubriekje geopend:
Zie onze nieuwe rubriek: Hier vaar ik met mijn boot.
Goed idee man!
Gelijk maar een rubriekje geopend:
Zie onze nieuwe rubriek: Hier vaar ik met mijn boot.