Beestjes in de tank

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

ErikH
Contacteer:

Re: Beestjes in de tank

Bericht door ErikH »

Het klepje om de tankontluchting af te sluiten ga ik uitproberen met een pvc beluchter.

Afbeelding

Nu maar hopen dat het niet teveel problemen geeft bij het tanken. Ook maar hopen dat de buitentemperatuur weer wat gaat stijgen aanstaand weekeinde.....

Gr.

Erik
KarelE
Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk

Bericht door KarelE »

Inderdaad, bij tanken moet de lucht eruit. Dat is wat zo'n standleiding beluchter juist voorkomt. Misschien een T-koppeling met kraan voor de beluchter? En dan de sleutel van de dekdop aan de kraan hangen, zodat je hem niet vergeet open te zetten als je gaat tanken

Groet, Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Klaver vier

Bericht door Klaver vier »

Dit gaat niet werken ,dit is een beluchter die voert lucht aan als je tank leeg moet .Je moet een ontluchter hebben die voert lucht af als je de tank vult.Nog mooier is een ont en beluchter in 1,dan doe je het tenminste goed.Gr René(De Stoere)succes
Klaver vier
ErikH
Contacteer:

Bericht door ErikH »

Dit soort commentaar had ik op gehoopt, om te kijken of mijn beredeneringen juist zijn.

Lastig verhaal dus, lucht afvoeren bij het tanken en lucht toevoeren als de motor draait. Vraag me sowieso af of die ontluchting wel goed gemonteerd zit halverwege de vulbuis, het werkt in ieder geval redelijk. Idee van Karel moet het dan worden met een extra kogelkraantje. Ik houd niet zo van oplossingen waarbij je na moet denken, vandaar de beluchter. Nu moet ik toch nog nadenken als er getankt gaat worden. Met de tankdopsleutel naast het kogelkraantje is er kans dat het goed gaat.

Gr.

Erik
ErikH
Contacteer:

Bericht door ErikH »

Voor wie het interesseerd; Vandaag heeft het motortje weer gedraaid op verse diesel. Deksel op mangat geschroefd, nieuwe vlotter aangesloten, groffilter schoongemaakt, fijnfilter vervangen en de boel ontlucht. Nog even de puntjes op de i zetten, motorolie vervangen en we zijn weer klaar voor het nieuwe seizoen.

Gr.

Erik
Plaats reactie