Alg
Moderators: sailor wim, frank
- Marie Christina
Alg
Gister voor een tussen checkje even naar de boot geweest.
Ik moest twee keer kijken voor ik hem herkende.
I.p.v een witte opbouw met een grijs dek en een donkergrijze kuiptent was het veranderd in een groene opbouw met een groen dek en (nog steeds) een donkergrijze kuiptent. Dat dan weer wel.
Ik heb wat zitten internetten en de algverwijderingsproducten zijn op zijn minst erg duur, en dan heb ik het nog niet over de werkzaamheid.
Je moet het allemaal aanbrengen en dan in laten trekken, variërend van enkele minuten tot enkele ure, ja zelfs etmalen.
Dat gaat op een boot volgens mij niet werken. Het spul loopt toch gelijk weer weg?
Daar is je boot op gebouwd toch?
Water zo snel mogelijk afvoeren.
Dat moet dus goedkoper en, vooral, effectiever kunnen.
Tips, iemand?
Ik moest twee keer kijken voor ik hem herkende.
I.p.v een witte opbouw met een grijs dek en een donkergrijze kuiptent was het veranderd in een groene opbouw met een groen dek en (nog steeds) een donkergrijze kuiptent. Dat dan weer wel.
Ik heb wat zitten internetten en de algverwijderingsproducten zijn op zijn minst erg duur, en dan heb ik het nog niet over de werkzaamheid.
Je moet het allemaal aanbrengen en dan in laten trekken, variërend van enkele minuten tot enkele ure, ja zelfs etmalen.
Dat gaat op een boot volgens mij niet werken. Het spul loopt toch gelijk weer weg?
Daar is je boot op gebouwd toch?
Water zo snel mogelijk afvoeren.
Dat moet dus goedkoper en, vooral, effectiever kunnen.
Tips, iemand?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- Marie Christina
Re: Alg
HG is prachtspul, maar inderdaad onbetaalbaar.
Dat spul van Kruidvat is mij bekend, inderdaad ook voor de tuin.
Maar het probleem is, zo denk ik, dat je het op het oppervlak moet sproeien.
Op een terras blijft dat wel even liggen.
Maar op mijn dekje loopt het meteen weg.
Werkt het in zo'n korte tijd, denk je?
Dat spul van Kruidvat is mij bekend, inderdaad ook voor de tuin.
Maar het probleem is, zo denk ik, dat je het op het oppervlak moet sproeien.
Op een terras blijft dat wel even liggen.
Maar op mijn dekje loopt het meteen weg.
Werkt het in zo'n korte tijd, denk je?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- Marie Christina
Schoonmaakazijn?
Ok.
Dank je, daar wordt greenpeace ook niet boos van.
Ok.
Dank je, daar wordt greenpeace ook niet boos van.
Als je het sproeit, wordt het oppervlak vochtig en verbind het spul zich met de groene aanslag.
Je kunt het ook met een schrobber aanbrengen en licht inwrijven. Is effectiever.
Na een inwerkperiode zelf afspoelen of het de heer laten doen (regen)
Je kunt het ook met een schrobber aanbrengen en licht inwrijven. Is effectiever.
Na een inwerkperiode zelf afspoelen of het de heer laten doen (regen)
- Marie Christina
Dank voor de tips.
Dat van dat afspoelen zal ik maar zelf doen.
Ik heb net een nieuw mobieltje, het oude weggegooid en laat dáár nou net het nummer van Hem in zitten?
Dus dat regen bestellen, dat wordt niets meer.
Ik heb net een nieuw mobieltje, het oude weggegooid en laat dáár nou net het nummer van Hem in zitten?
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Je kan het ook aanbrengen met zo'n plantenspuit die je op druk pompt. Die dingen zijn voor heel veel doeleinden geschikt. Zo heb ik er bij laswerk altijd een grote bij de hand, op druk. Ieder beginnend brandje is in een ommezien geblust met een neveltje water. Doe een beetje afwasmiddel door het water en je hebt een onverslaanbare olievlekbestrijder aan. Door de fijne nevel is het afwasmiddel veel effectiever dan wanneer je zo een straal dreft in de plomp spuit. Ik heb dan ook altijd een handspuit (ook met pomp) met sop klaar staan bij de machinekameringang.Marie Christina schreef:Dank voor de tips.
Groet, Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
- Marie Christina
Dank Karel,
Ja, zo'n ding heb ik nog wel staan.
Voor 5 liter, maar liefst, dus daar doe ik ook wel even mee.
Ja, zo'n ding heb ik nog wel staan.
Voor 5 liter, maar liefst, dus daar doe ik ook wel even mee.