ik ben peter, woon tegenwoordig in de oude wetering aan het brassemmermeer.
ik heb een paviljoentjalk van 23,65 bij 4,04 met een diepgang van +- 60cm.
gebouwd in 1900, werf onbekend helaas en verdere historie is ook nog vaag, ik weet alleen dat het schip voor het eerst te boek gesteld is in 1927 en de eigenaar toen was elias rook uit krimpen aan de ijssel.
waarschijnlijk is het schip in die tijd ook gemotoriseerd en is er een Crossley bwb5, 5 cil 68pk in gekomen met een brevo keerkoppelling. deze staat er nu nog in en draait nog steeds!
de eerst volgende info daarna die ik tot nog toe heb is dat ze waarschijnlijk in 1973 daadwerkelijk is verbouwd tot woonschip en dus de opbouw erop is gekomen en alles is ingetimmert... maar dat is allemaal nog vaag...
door de littekens van het schip ben ik er al achter dat er ooit een stuurhut op heeft gestaan... maar daar heb ik geen documentatie van, ook heeft er schijnbaar een 42pk deutz in het vooronder gestaan maar waarom,wanneer en hoe etc... geen flauw idee

in 2000 is er een nieuwe mastvoet en waarschijnlijk 2dehands mast,giek,boegspriet,zijzwaarden, en zeilerij etc opgekomen.
verder is ze erg in het begin ook nog eens met een paar meter verlengd... maar dit is zo vakkundig gedaan dat het lastig terug te vinden is.
hier wat foto's
in de houtribsluis in lelystad opweg naar de werf in zwolle(leenman) nog voor we het schip kochten.

een glimps in de machinekamer heb beter foto van de motor, meer die ben ik eventjes kwijt:?

op de werf

en hoe die er nu bij ligt

heb nog veeeeel meer foto's maar nu geen tijd om te posten...
groet, Peter