Ik had een prima werkend onderwatertoilet.
De slang met de toevoer van spoelwater begon na een jaartje of 30 wat groezelig en lelijk te worden, maar was verder niets mis mee.
Maar toch vond ik dat ik hem moest vervangen.
Dat was twee jaar geleden en sindsdien probeer ik de aansluiting met het toilet waterdicht te krijgen.
De aansluiting op het toilet is een taps toelopend gietijzeren pijpje van zo'n 1,5 cm lang.
Het verloopt van een doorsnede van zo'n 1,5 cm (bij de pot) naar zo'n 1.0 cm .
Nu wil de slang er op geen enkele manier zo op dat het niet lekt.
Slangklem: schuift van het pijpje af terwijl je hem aandraait.
Allerlei soorten kit (Contactlijm, siliconen, Den Braven, Polymax : houden niet op het gedecorrodeerde gietijzer, dat niet voldoende ruimte om zich heen heeft om de corrosie (witachtig/zilvergrijsachtig poeder) volledig te verwijderen.
Zelfvulcaniserende tape: kan niet ver genoeg op het pijpje. De aanvoerslang zit gelijk tegen de toiletpot aan als je hem op het pijpje schuift. Zo kan je geen afdichting maken tussen de rand van de slang en de wand van de pot.
Ik heb zelfs een oude slang van mijn CPAP (apneupomp) gebruikt.
De manchetten daarvan zijn van lekker soepel en zacht rubber en de ene past in de aanvoerslang en de andere over het pijpje op de pot.
Kit in het manchet gedaan, slangklem erom, erop gezet, eraan getrokken om te kijken of het hield (dat deed het), een volle week laten drogen en vanmorgen getest: lek.

Ik weet het niet meer.
Ik ben al zo ver om in Godesnaam maar een compleet nieuwe pot te plaatsen.
Eentje met een andere aansluiting.
Er is niets mis verder met dat ding, maar ik word er zo langzamerhand knettergek van.
I'm running out of options, zoals de Fransozen zeggen.
Hebben jullie nog options?