ellende Belgie

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

sambeek

ellende Belgie

Bericht door sambeek »

O,o,o,o, wat een ellende in België met die aanslagen. :cry:
Ik ga hier zelf verder niets over zeggen, dat zou wel eens verkeerd begrepen kunnen worden,
dan alleen, ik zou er wel een manier op weten. :twisted:
groet Terpstra / SAMBEEK
sailor wim

Re: ellende Belgie

Bericht door sailor wim »

Alsof de Turkse shoarmaboer, de Marokkaanse kapper op de hoek of de hoofddoekdragende medereizigster, die jaren deel uitmaken van onze samenleving, iets te maken hebben met een stel bloeddorstige barbaren.

Wij, alle mensen, in alle soorten, kleuren en maten, wij zijn allemaal net zo aangeslagen, angstig en kwetsbaar als de mensen in België, Turkije, Frankrijk, Syrië en alle andere landen waar dagelijks onschuldige mensen doodgaan.

Wij zijn allemaal slachtoffers van alles wat er nu gaande is in de wereld. De een door een terreuraanslag, de ander door een drone-aanval en weer een ander door verdrinking in de Middellandse Zee.

De (inter)nationale eenheid herstellen, dat is hoe wij ons moeten bewapenen. Vergeet niet wie die ander is. Vergeet de goedheid in de ander niet. Heb het vertrouwen in elkaar en praat over elkaars verschillen om misverstanden te voorkomen.

De wereld is naar de klote, maar het leven geven wij samen vorm. Geloof in liefde.
Het is alles wat we hebben.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Riverboy

Bericht door Riverboy »

Mijn medeleven gaat naar de betrokkenen en wens de naasten veel sterkte.
Ben het in grote lijnen met je eens Wim, maar het is af en toe wel verrekte moeilijk als je wordt geconfronteerd met zo'n K.. Marokkaan die niet wil werken, jat bij het leven en tegen alles en iedereen een grote bek op zet. Nou dan doe je best maar. Ik weet dit is stereotiep maar het is helaas wel zo.
Ook vind ik, hoewel ze het tegen spreken, dat de moskeeën en hun bestuur, meer aandacht moeten schenken aan hun afglijdende jongeren. Maar nee, wat doen ze, ze halen een zgn. haat prekende Imam naar hun gebedshuis en dan allemaal maar zeggen dat ze er alles aan doen. Nou mooi niet!
Ik wens de mensen die voor ons spreken veel wijsheid en vooral kalmte en zeker geen Wilders uitspraken toe.
Groet, Jo
sambeek

Bericht door sambeek »

Ik ben bang dat het 'lieve zoete gerretje' hier helaas niet zal helpen.
Ja Wim, Geloof en liefde, helemaal mee eens. Het probleem is dat dit niet gaat werken bij deze mensen.
Dat er in een lokaal kinderen (moslims) aan het applaudiseren zijn, vanwege wat er op het nieuws was te horen, betreffende
leraar dit op twitter zet, "hoe hij daar nou les aan moet geven", s'middags hij de politie op de stoep heeft staan
dat ie dat toch maar niet moet twitteren, vraag ik me toch echt af.
Betreft Wilders, ben ik soms mee eens als oneens Moet ook maar zien wat er van zijn praat terecht zou komen.
Een (en nu gaan we het krijgen) moslim (arabisch) is over het algemeen een heel ander soort mens dan wij Europeanen.
Dit bedoel ik niet beledigend en niet discriminerend. Dit is altijd zo geweest en zal zo blijven. Dat loopt spaak.
Die lui gunnen elkaar daar al niet het licht in de ogen, zou dat hier dan wel zo zijn?
Maar uiteindelijk hebben we er inderdaad zelf een puinhoop van gemaakt.
Zo nodig die dictators in midden oosten opruimen. Nou ja, het is er uiteindelijk alleen maar beroerder van geworden.
groet Terpstra / SAMBEEK
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Ik heb de afgelopen jaren in een dorp gewoond van zo'n 100-130 meter lang en 20-24 meter breed.
Er stond een flatgebouw op van zo'n 4-5 verdiepingen.
Sommige mensen noemen zo'n dorp ook wel eens een schip.

De verhouding Nederlanders / Moslims was rond de 50 / 50.
Nooit een onvertogen woord gevallen.
En als die wel vielen werd dat 's avonds onder het genot van een (evt alcoholische) versnapering bijgelegd.
Het toverwoord voor dit alles was WEDERZIJDS respect.
Niet respect.
Dat wordt altijd maar gebruld, maar die dat brullen bedoelen meestal JIJ moet respect hebben voor MIJ, andersom is niet nodig.

Het gaat fout door dat stelletje kortzichtige oogkleppen dragende extremistische idioten.

Vraagje:
Als ik nou een IS-er was, wat zou ik dan in Godesnaam, sorry, Allah's naam, willen bereiken met al dit dood en verderf?
Hoop ik dan dat iedereen ook moslim wordt?

Wat is toch hun doel?
Je bereikt op deze manier toch alleen maar dat iedereen je geloof gaat haten?
Werkelijk, ik bekijk alles altijd van twee kanten.
Zelfs een terroristendaad kan, vanuit terroristenoogpunt gezien (!) een goed uitgevoerd plan zijn met een bepaald gewenst effect tot gevolg.
Maar ik begrijp echt niet wat hier het gewenste effect van zou moeten zijn.

Voor dit een heel opstel wordt sluit ik maar af met een frase die me de laatste tijd vaak door het hoofd schiet:
"Religie maakt kapot wat geloven zo mooi maakt."
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Riverboy

Bericht door Riverboy »

AMEN!
ErikH
Contacteer:

Bericht door ErikH »

Marie Christina schreef: Wat is toch hun doel?...........ik begrijp echt niet wat hier het gewenste effect van zou moeten zijn.
Dat is heel simpel. "Wij" gooien daar bommen op "hun" kop. Geloof niet de geruststellende woorden van onze politici, maar we zijn in oorlog, zo simpel is het. Als er een bom op je kop gegooid word dan reageer je, al is het maar om je achterban te laten zien dat je lef hebt. Gelukkig heeft IS niet de middelen om bommen terug te gooien op onze kop, dus ze moeten een andere manier zien te vinden om ons terug te pakken. Het resultaat heb je vandaag weer kunnen zien. Voor hun een relatief makkelijke en goedkope oorlogsvoering.

Hoofddoel van deze bomaanslagen is om hier onrust te stoken en Europa mee te trekken in de ellende van het Midden Oosten. Het allermooiste scenario voor IS. De vluchtelingen deze kant op jagen zorgt voor een hoop onrust en beroering hier, precies het doel van IS. Lekker veel Moslims in Europa is een deel van hun strategie om Europa te Islamiseren. Dat er een hoop onrust in Europa is door de vluchtelingenstroom is mooi meegenomen voor ze. De wereld Islamiseren is hun doel, vergeet dat niet.

Het beste scenario voor IS zou zijn dat de Europeanen in opstand komen tegen teveel Moslims en vluchtelingen. De paar miljoen Europese moslims en vluchtelingen pikken dit niet en gaan in de tegenaanval. Pas dan zijn de poppen echt aan het dansen en heeft IS bijna zijn doel bereikt.

De Wilders strategie is het slechtste wat je op dit moment kunt uitvoeren. De Merkel strategie is aan het doodlopen. De paar bommetjes die nu op IS gegooid worden doet IS te weinig pijn. Een grondoorlog durft niemand aan te beginnen. Als je een oplossing weet om IS uit te roeien mag je het zeggen...

Gr.

Erik
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

Eens. Het gaat IS om destabiliseren en verdeeldheid zaaien.
Maar dat is niet het doel. Het is het middel.
Door er een islamsausje overheen te gieten proberen ze labiele jongeren wijs te maken dat het doel de middelen letterlijk heiligt. En dat doel is islam, wat onderwerping betekent. Het gaat ze daarbij in de eerste plaats om macht en dus toegang tot aardse rijkdom. En niet om het religieuze aspect van de islam. De religie interesseert ze helemaal niet. Dat is maar een voorwendsel.
Met video'tjes van vingerwapperende haatbaarden maken ze ons wijs dat ze streng gelovig zijn, maar ondertussen is het in de IS-kampen een waar Sodom en Gomorra. Daar gebeurt alles wat Allah verboden heeft. Sex, drugs en rock 'n roll, popmuziek, roken, zuipen, bordelen, you name it.

Daarom zal het met die onderwerping wel loslopen. Dat gaat ze nooit lukken. Al was het maar om het simpele feit dat het gros van de moslims daar helemaal niet op zit te wachten.
Maar veel schade aanrichten kunnen ze wel. En de enige manier waarop we hun de pas kunnen afsnijden is eenheid bewaren. Ons niet tegen elkaar laten uitspelen. Ons niet laten provoceren. Noch door bontkraagettertjes die staan te juichen om de doden in Parijs en Brussel, noch door minderminder scanderende volksmenners.
Onze kracht schuilt in ons zelfvertrouwen en vertrouwen in elkaar. Als we ons verlagen tot hun methodiek van vergelding verliezen we onze waardigheid en zijn we bij voorbaat kansloos.

Uiteraard moeten we waakzaam blijven. Niet naïef worden. Het gevaar durven benoemen. Maar door moskeeën te bekladden, of met varkenskoppen te dreigen, of ergens piemels in te stoppen geven we die waardigheid uit handen. En dat wordt in IS-kringen als een overwinning gevierd.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Happydart
Info: Burcht/Zwijndrecht bij Antwerpen.
Dartsailer 30:
Bouwjaar 1979 - Polyester
Holland boat compagnie - Ontwerp De Vriesch lentz
Waterverplaatsing 7000 Kg waarvan 2350 ballast
Diepgang 1.25 breedte 3.10 lengte 9.15 masthoogte 12.50.
Motor Perkins 4108 49Pk met paragon keerkoppeling.
Ligplaats
zomer: Oranjeplaat Arnemuiden
winter : Burcht MAWBrabo
www.beekvaarders.be
Contacteer:

Bericht door Happydart »

Ondanks de ellende die we op 40km hiervandaan meebeleven en dat ook mensen uit de kennissen kring getroffen zijn, ga ik toch niet radicaliseren en weiger om alle moslims en ingeweken Belgen over dezelfde kam te scheren.
Blij dat ik, althans hier, ook redelijke mensen hun mening kan lezen, en niet enkel racistische onzin en beledigingen aan andere mensen.
Zo lang er mensen zijn die respect en fatsoen tegenover een ander belangrijk vinden, kan een bende gangsters en hun schapen van volgelingen niet overwinnen en dat geldt ook voor de westerse rechtse fundamentalisten en hun na praters , die beleven nu een hoogtepunt en zullen hier weer van profiteren maar er is hopelijk genoeg gezond zelfdenkend verstand om niet terug naar 1939 te gaan ...
Dat er door de politiek niet hard wordt opgetreden zal wel weer hetzelfde verhaal van kapitaal belangen zijn dat achter de schermen speelt, op die mensen hoeven we niet echt te rekenen, moest er wat te halen zijn op korte of lange termijn dan stond daar al lang een leger op de grond om IS op te ruimen .
Gekende politici met als eerste die van rechts zaten in hun bunker voor de rook verdwenen was, terwijl gewone mensen elkaar hielpen op het terrein... :oops:

Van Linda en mezelf respect en medeleven voor hen die gekwetst werden door deze zinloze acties.
En dank aan alle vrijwillige helpers , politiemensen en hulpverleners die een zware tijd beleven.
Iedereen is een genie !
Maar wanneer je een vis afrekent op zijn kunde om in een boom te klimmen denkt hij heel zijn leven dat hij dom is...
sambeek

Bericht door sambeek »

sambeek schreef:O,o,o,o, wat een ellende in België met die aanslagen. :cry:
Ik ga hier zelf verder niets over zeggen, dat zou wel eens verkeerd begrepen kunnen worden,
dan alleen, ik zou er wel een manier op weten. :twisted:
Om me zelf maar een beetje te corrigeren, "Ik zou wel een manier weten", is meer de boosheid dan de
werkelijkheid natuurlijk. De manier die ik zou moeten verzinnen, bestaat niet en zou zeker geen goed doen.
Het proberen partijen tegen elkaar uit te spelen, is een slechte zaak zeker op de manier die wordt toegepast.
Zoals eerder genoemd, actie / reactie. Beter van niet.

Betreft mijn overige schrijven:
sambeek schreef: Dat er in een lokaal kinderen (moslims) aan het applaudiseren zijn, vanwege wat er op het nieuws was te horen, betreffende
leraar dit op twitter zet, "hoe hij daar nou les aan moet geven", s'middags hij de politie op de stoep heeft staan
dat ie dat toch maar niet moet twitteren, vraag ik me toch echt af.
Spijt van dat ik dit zo genoemd heb, blijkt niet te kloppen.
groet Terpstra / SAMBEEK
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

sambeek schreef: "Ik zou wel een manier weten", is meer de boosheid dan de
werkelijkheid natuurlijk.
We waren allemaal verschrikkelijk boos. Je eerste reactie was dus volkomen invoelbaar.
Goed om er in alle rust nog even op terug te komen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Ik schatte je reactie wel op waarde, hoor Sambeek.
Geen zorg.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
popeye
Contacteer:

Bericht door popeye »

Helaas voelen, volgens mij, de Nederlanders met een Nederlands en Turks paspoort zich vaak meer Turks dan Nederlands, en de Nederlandse Marokkanen zich eerst Marokkaan en pas daarna Nederlander. Zolang dat zo is zullen ze nooit "een van ons" worden. De echte Nederlanders schijnen daar de schuld van te zijn door discriminatie, en doordat zij niet de kansen krijgen waar ze recht op hebben. Een gunstige uitzondering hierop is Aboutaleb!

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Wouter
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Bericht door Wouter »

Over het algemeen denk ik dat het op de lange termijn wel losloopt.
niet tegenzeggende dat er nog wel wat verschrikkelijke drama's zullen zijn.

Het lijkt wel of een heleboel prachtige dingen waar we het als samenleving over kunnen hebben om op een betere manier met elkaar om te gaan voorlopig in de ijskast staan omdat het publieke debat bijna volledig gedomineert wordt door dit islam gedoe. En dat vind ik jammer. Er is nauwelijks sprake van vooruitgang.

Er zijn wel wat details uit de discussie die me opvallen, zo was er afgelopen week het verhaal dat jongeren met een islamitische / marokaanse achternaam gediscrimineert worden bij het vinden van een stage plek.
Te weten dat de hugenoten, joden, spanjaarden, italianen, duitsers, etc.. die hier in de afgelopen 500 jaar naar toe kwamen vaak vrij vlot hun naam wijzigden naar de nederlandse variant zou je denken dat dit misschien een goed idee is. Dit deden mensen die naar de US emigreerden ook massaal. Het laat zien dat je je nieuwe thuisland accepteerd en dat je je aan wilt passen om een goede kans te maken.

Helaas is alleen al zoiets voorstellen in de afgelopen paar decennia politiek niet meer correct geworden, en dan wordt het moeilijk een open discussie te voeren
ErikH
Contacteer:

Bericht door ErikH »

Integratie/niet discrimineren/accepteren word opgedrongen door de politiek terwijl massa's autochtonen er anders over denken. Zeg er maar niets van, want dan discrimineer je. Als je de mening vertolkt van veel Nederlanders dan krijg je een strafproces aan je broek en moet je levenslang 24 uur per dag bewaakt worden.

Gr.

Erik
Plaats reactie