http://www.vv-zeldenrust.nl en daar vallen we van de de ene verbazing in de andere verrassing.

De stand van zaken van gisteren was dat na demontage van alle rommel rond het blok in ieder geval bleek dat na het gieten van vele liters olie/dieselmengsel dat het draaiend gedeelte heerlijk soepel op de hand loopt. En dat na 20 jaar stilstand.
Helaas was de bijgeleverde startmotor van het verkeerde type en moest ik een ruilstarter of zo organiseren.
En dat was een positieve verrassing want nota bene op zondag had ik emailuitwisseling met een Duitse site die alles op dat gebied levert en die zocht alles voor me uit. Op zondag!
Hij gaf de juiste speling van het rondsel/startkrans etc en wist precies de juiste startmotor te vinden.
Op diezelfde zondag maak ik een "banküberweisung" zoals dat daar heet en dinsdag staat de UPS voor de deur met een loodzwaar pakket! We kunnen gelijk weer verder.

En wat de prijs betreft, dat was ook een verrassing, voor een nieuwe 12V starter, echte Deutsche wertarbeid, was ik net zoveel kwijt als voor een passende ruilstarter.
Dan de rest en daar worden we niet blij van. Brandstofpomp naar de galemiezen, injectors idem, geen smeerolie dus ergens een verstopping in het systeem.
Positief is dan wel weer dat ik hier bij een kennis een kist met onderdelen kan afhalen van die motor. Kijk da's weer mooi meegenomen. Met een beetje geluk hebben we dan inspuiters en een smeeroliepomp.
Volgende hoofdstuk gaat de keerkoppeling worden. De Rijsdijk OK 2 is total loss dus we zoeken een keerkoppeling van pakweg 2.5 : 1 met SAE3 flens Iemand een idee??