waterfilter

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
wout.bij

waterfilter

Bericht door wout.bij »

wie weet er een goed waterfilter voor tussen de watertank en de pomp, ik drink nu niet uit mijn tank omdat er een `smaakje` aan zit, niet dat ik bang ben voor bacteriën of zo, want het water zit op het vlak, donker en koel en zo ongeveer 1500liter, dat word volgens mij niet zo gauw verkeerd, maar dat ijzersmaakje (vooral aan het begin van het seizoen)is gewoon niet lekker.
zelf dacht ik een 1 of ander koolstoffilter, maar ja welke, wie weet iets?
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
VRM marine
Contacteer:

Re: waterfilter

Bericht door VRM marine »

hoi Wout.

ik zou een koolstof filter nemen , en dat na de pomp in de leiding zetten, dit ivm de weerstand van het filter in de aanzuig leiding , en de opbouw van dat koolstof filter.

overigens zou ik zelf gewoon de hele tank een paar keer spoelen (bleek doet wonderen)daarna goed spoelen , en er daarna gewoon zonder filter gebruik van maken , vaak verversen, en dus niet te veel water in zetten , die 1500 liter blijft er anders wel wat lang in staan. :wink:

grt Richard
Voor alles is een oplossing!
sailor wim

Bericht door sailor wim »

Hoi Wout,
Het Plation In-line filter http://www.wateraanboord.nl is een combinatie van koolstof en zilver.
De koolstof haalt de bijsmaak weg en het zilver ontsmet het water.
En zeker niet onbelangrijk een filter is een ophoping van vuil en door het zilver blijft het filter bacterie vrij.
Maar starten zoals Richard schrijft is zeker een moeten.
Afbeelding
Ik doe dit met een paar flessen dunne chloor en zuig de tank na 24 uur via de vul opening weer leeg met een 4 m3 tuinberegeningspomp van de Lidl
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
wout.bij

Bericht door wout.bij »

sodemieters, de goedkoopste 140 euro, das een dure hobby, nog maar effe de andere reacties af, tenminste als ze komen. :D
gr.wout
VRM marine
Contacteer:

Bericht door VRM marine »

:mrgreen: je moet ook geen water drinken Wout, je kan beter een biertje nemen! :wink: :lol:
Voor alles is een oplossing!
wout.bij

Bericht door wout.bij »

kijk als ik 1500 liter bier in de tank giet dan word het wel een heel gezellige boel, maar koffie van bier zetten lijkt mij niet oke :D
gr.wout
schipper-willem

Bericht door schipper-willem »

Wout, dat ijzer is niet verkeerd, dan wordt je Archie, de man van staal!
En je hoeft ook geen staaltabletten meer te slikken, ik heb maar een klein tankje en schroef het mangat open, haal er een dweilstok gloor door(rijmt), en spoel hem goed na.
Succes, Willem.
Afbeelding
wout.bij

Bericht door wout.bij »

ik weet het willem, ik ben niet voor niets keihard :D :D maar de tank uitlappen lukt niet bij mij, de tank zit op het vlak en beslaat ongeveer 3 spanten, en alleen het middelste deel daar kan ik bij, verder haal ik hem voor de winter helemaal leeg, gevolg is wel dat er enige roestvorming is op enkele plekjes.
ik had ook al effe op internep gekeken en daar is ook van alles en nog wat te koop, doch vrij onduidelijk, en ze zijn natuurlijk allemaal de beste (en de duurste).
zoals een ieder hier,willem, probeer ik door de meningen te filteren :D :D tot een weloverwogen eindconclusie te komen. :wink:
gr.wout
Swalker
Contacteer:

Bericht door Swalker »

Ik weet niet of je er al aan gedacht had maar hoeveel van die 1500 liter gebruik je daadwerkelijk voor consumptie? Dat het douchewater een beetje blikkerig smaakt lijkt mij niet zo'n probleem. Wordt het ook betaalbaarder als je alleen een filter plaatst voor bijvoorbeeld het tappunt in de keuken, als in, minder debiet = kleiner = goedkoper?

Gr. Jacob
wout.bij

Bericht door wout.bij »

jacob
ik gebruik mijn drinkwater niet voor een douche, die heb ik niet aan boord, ik spoel echter wel mijn toilet ermee door, en dan is 1500 liter wel gemakkelijk, ook licht de boot mooier in het water als de tank vol is, 1500 liter water is tenslotte ook 1500 kilo, ik heb al eens gedacht aan een andere tank en dan de toiletspoeling van buiten te halen, maar ik ben al gauw een tank nodig van ongeveer 3 tot 400 liter, tenminste als je niet om de dag wilt tanken voor 4 personen, en deze kan ik weer eens nergens kwijt, ook niet op de plek van de huidige watertank.
gr.wout
ursus

Bericht door ursus »

Ik heb laatst een filter gekocht bij Conrad. Deze:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5511 ... filter-306

Is een stevig groot ding en niet duur om eens te proberen dacht ik. Heb hem echter nog niet geïnstalleerd, dus kan je nog geen resultaten geven.
wout.bij

Bericht door wout.bij »

nou ursus, voor die prijs incl.verzendkosten kun je nog eens wat proberen, wij danken u zeer voor deze suggestie.
en bij conrad bestel ik wel eens vaker wat, vaak van die dingen die je niet zo gauw bij een ander ziet, perfect bedrijf en goede service.
gr.wout
Plaats reactie