Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Zeker op een hete zomerdag gemeten, en de eerste keer midwinter.
Die waterverplaatsing werpt wel vragen op: van ruim 40 naar krap 30. Dat klopt niet. Ik denk dat die 40,3 ton óf een schrijffout, óf het laadvermogen betrof. Dat kan aardig kloppen bij die afmetingen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Brigitte,
Het ziet er prachtig uit, een 6 TS 117 van 105 echte pk's alles om door een ringetje te halen, wat is het een feest om zo met je hobby om te kunnen gaan.
Groet, Willem.
Swalker schreef:Naast de al genoemde lampversiering vroeg ik me ook af waarom de generator een zwemtrap heeft?
Gr. Jacob
Ik heb net zo'n generator. Die heeft al een hoop storingen gehad en heeft mazzel dat of de stuurhutvloer + dak (beide demontabel) eruit moeten en ik dat voorlopig teveel werk vind. Anders had die van mij ook een zwemtrap nodig gehad
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Swalker schreef:Naast de al genoemde lampversiering vroeg ik me ook af waarom de generator een zwemtrap heeft?
Gr. Jacob
Ik heb net zo'n generator. Die heeft al een hoop storingen gehad en heeft mazzel dat of de stuurhutvloer + dak (beide demontabel) eruit moeten en ik dat voorlopig teveel werk vind. Anders had die van mij ook een zwemtrap nodig gehad
Zwemtrap is voor onze machinekamerschilderkabouterploeg.....
Generator is een echte Yanmar en geen Chinees......al 9 jaar geen problemen
Normaal rond deze tijd is er volop beweging op de jachthaven waar wij een watersportbedrijf runnen en ik havenmeester(es) ben,maar aangezien de winter dit jaar heeeeeeeeeel lang duurt is er nog weinig te doen....
Ben dus maar begonnen aan een "Ouwevos machinekamer pimpbeurt" ...Tja en van het een komt het ander.....ben niet meer te stoppen.....
Hier wat voor en na foto's....volgende week de rest (of het moet ineens 20 graden worden)