Twei Woiven schreef: ↑vr 24 nov 2023 16:54
Zeewolde, aanloophaven/havenkade...
Ik denk inderdaad dat ik daar gemakkelijk komen kan...
Top Jinny, helemaal juist. Kunnen we gelukkig allemaal thuis achter de kachel blijven zitten .
Vooral voor Menno ben ik blij, hij moest anders een stuk extra fietsen vanuit het Noorden, en met verkleumde vingers gaat dat later op zijn hobbyzolder niet lukken
Overigens moest ik laatst ook even fors nadenken bij deze foto (die ik een tijdje terug in mijn mapje "te plaatsen foto's" had gemikt; ja ik heb nog wel wat foto's voor jullie
Jinny, graag volgende foto!
Ik was er bijna, maar heb de fiets verkocht.
Van de opbrengst kon er een treinkaartje af.
Lekker in de warme trein terug.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Ben er ook al een paar keer langs gevaren,maar niet opgemerkt.
Heb vandaag wel alle eilandjes afgestruind in de randmeren op GE, maar Zeewolde kwam niet bij me op.
Bij de hint "aaneengesloten meren" dacht ik eerst nog aan de Loosdrechtse plassen,maar die zijn niet "aaneengesloten" ,waarop bij mij bij de randmeren het kwartje "aaneengesloten" viel.
Jinny , gefeliciteerd met de oplossing.
Helaas, ik heb nog steeds geen foto's, dus iemand die zich geroepen voelt......
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Twei Woiven schreef: ↑vr 24 nov 2023 16:44
Zelfstandige gemeente, en, dat is volgens mij een hint, ik kan er komen met de kotter....
Ik ga fietsen..
Die hoogte, daar deed ik toch wat aan. Haal een meter of drie uit die portaalmast weg en er gaan nieuwe vaargebieden voor je open. Leuk zeewaardig scheepje, maar nou ook weer niet de Titanic.
De nieuwe raadplaat: nog geen houvast ergens aan. Denk wel een zuidwestelijke koers op zoet water zonder tijverschil bij Bf 4 a 5. Haringvliet?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Twei Woiven schreef: ↑vr 24 nov 2023 16:44
Zelfstandige gemeente, en, dat is volgens mij een hint, ik kan er komen met de kotter....
Ik ga fietsen..
Die hoogte, daar deed ik toch wat aan. Haal een meter of drie uit die portaalmast weg en er gaan nieuwe vaargebieden voor je open. Leuk zeewaardig scheepje, maar nou ook weer niet de Titanic.
Dat gaat niet gebeuren, is de hele verhouding in mijn ogen weg..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Volkerak, net iets boven Ooltgensplaat?
Wat zie ik zoal: 1. breed zoet water waar het toch nog behoorlijk kan spoken. 2. Een lagere wal/dijk met dichte bossage op deze wal 3. een hoogspanningsmast (mogelijk een Donaumast) met twee circuits boven elkaar. 4. Verder meen ik over het voorschip kijkend, een soort lage krib (in de lengte van de wal) te zien met daarachternog een plas water tot de vaste wal.
Met name dit laatste doet me direct denken aan de Volkerak, net onder de sluizen.