Photo-etched oppetjes.
€11,84 inclusief verzending per GLS.
Eens even denken, hoe kan ik het mijzelf wat moeilijker maken?
Ah, ik weet het al.
Ik ga figuurtjes, schaal 1:700, in de zwembaden en de whirpools plaatsen.
Anders zijn het ook maar gewoon blauwe vlekjes in een bruin dek.
Hup het www op en in Tsjechië een webshop gevonden die ze voor een alleszins redelijke prijs aanbiedt.
Ook de eerste die ze niet alleen op de site laat zien, maar ze ook daadwerkelijk verkoopt.
Zoals gebruikelijk probeerde ik het eerst in de stenen winkel ("Helaas, meneer.") vervolgens in de Nederlandse webwinkels, (Aha, daar heb ik er eentje -> klik -> "Dit artikel is momenteel niet op voorraad". (eventueel aangevuld met: "Het is onbekend wanneer dit artikel weer in het assortiment komt.")
ZET HET DAN NIET OP JE SITE!
Sorry, ik liet me even gaan...
Maar uiteindelijk gevonden.In Tsjechië.
Dus het benieuwde mij hoe het zou gaan.
Betalen per PayPal. (Mijn eerste keer.)
Bevestiging komt binnen, bedrag is afgeschreven van mijn bank, vervolgens een mail van de winkel dat er niets bijgeschreven is, screenprint van mijn bank dat het afgeschreven is, artikel wordt opgestuurd, bericht van mijn bank dat er een bedrag van PayPal teruggestort gaat worden (hallo, lezer. Blijft u even opletten? Probeer het te blijven volgen. Er komt nog meer.) Bedrag inderdaad retour, figuurtjes in de bus ontvangen, mail van de winkel dat er nog niets ontvangen is, uiteindelijk per IBAN betaald.
Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.
Tot zover mijn eerste ervaring met PayPal.
Laten we hopen dat het een uitzondering was, want met zo'n Pal hoef je geen enemy meer te hebben.

Ergens op de wereld hebben vlijtige handjes die iniemienie figuurtjes van diverse kleuren voorzien en wat doet Menno?
Huppetee, huidkleur erover.
Ik denk namelijk niet dat het op de QM2 toegestaan is om gekleed te zwemmen.
It's just not a British thing to do.

Zwembadjes gevuld met ModPodge.
Het grote zwembad had zeker 4 ingedoopte No1 penselen nodig, de jacuzzi's raakten precies vol met eentje.
Dus om nu te zeggen dat mijn ModPodge-voorraad nu significant in omvang gereduceerd is gaat wellicht wat ver.

Hoewel rechtopstaand geplaatst (de grootste uitdaging was nog om ze van mijn pincet af te krijgen...) besloot menig zwemmer toch te gaan liggen.
Oh well...
Het is jouw cruise, jôh. Dan ga je toch liggen?
Overigens, die melk verandert in water.
Hard water, dat wel.

En ik moet zeggen dat ik het de moeite waard vind.
Dat ziet er leuk uit>