Waar is dit? Seizoen '20-'21

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
Waterman

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Waterman »

Nieuwe foto.

Bij welk watersportbedrijf,zijnde geen jachthaven ,dat alleen via het water te bereiken is, zijn we hier.
Afbeelding
Ik weet bijna wel zeker,dat er meerderen van dit forum hier al voorbij zijn gevaren.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Is er een veerpont bij in de buurt?
Gezien het feit dat er een busje bij het bedrijf staat en het alleen per water is te bereiken.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Bericht door Twei Woiven »

Gezien de omschrijving zou ik denken 'van Lent'...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
RuudMal

Bericht door RuudMal »

Jinny,

Van lent? Zover komt wybren niet. En dat watersport bedrijf is niet voor ons soort mensen

Ik denk dat je het noordelijker moet zoeken.
Ancora Imparo
Navigo

Bericht door Navigo »

HH,

Zo te zien;

Ringvaart van de Haarlemmermeer, ter hoogte van Kerkhoven watersport.

Navigo
Beemer

Bericht door Beemer »

Voor mij direct herkenbaar als ergens Langs de Ringvaart. Toen even zoeken . Aalsmeerderdijk 164
Ha, Ha ik zie nu pas dat Navigo me voor is. Hoef ik lekker geen foto te zoeken😂😂
Waterman

Bericht door Waterman »

RuudMal schreef: zo 20 feb 2022 21:55 Van lent? Zover komt wybren niet.
Van Lent ken ik niet. Waar zit die?
Navigo schreef: zo 20 feb 2022 22:10 Ringvaart van de Haarlemmermeer, ter hoogte van Kerkhoven watersport.
Dat heb je 100% goed NAVIGO.
Jij mag de volgende foto plaatsen.

Wij waren daar enkele jaren terug voor het ophalen van een z.g.a.n motor voor mijn boot.
Nog nooit ingebouwd trouwens ,staat nog steeds bij mij in de garage op een pallet.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
Waterman

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: zo 20 feb 2022 19:57 Is er een veerpont bij in de buurt?
Die hebben ze zelf ,in de vorm van een plat pontje met een bbm erachter.
Toen wij er waren zat er een huifje op.
Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
Marie Christina

Maar daar zet je geen busje op....

Kijken we náár het bewuste bedrijf of staan we er bij?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

Waterman schreef: ma 21 feb 2022 00:39 Die hebben ze zelf ,in de vorm van een plat pontje met een bbm erachter.
Toen wij er waren zat er een huifje op.
Afbeelding
Ik weet niet of jij het was, of een medelid van de vereniging, maar iemand heeft me ooit met dit pontje spontaan geholpen troep uit de overstort van m'n koelbeun te spoelen. Nogmaals mijn dank daarvoor!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Waterman

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: ma 21 feb 2022 08:48 Maar daar zet je geen busje op....
Menno,

Of je daar wel of niet een busje op zet ,of op kan zetten ,vind ik niet relevant.
Ik weet ook niet of dat busje van hun is ,daar heb ik geen info over.
Aan de overkant zit een koeriersbedrijf wat ook dergelijke busjes heeft ,het busje zou ook van dàt bedrijf kunnen zijn
Ik heb dat trouwens ook nooit gesuggereerd ,en/of gemeld.

Zoek op een pc of wat dan ook ,op GE naar Aalsmeerderdijk 164 ,en je kan zien hoe de situatie is.
En op streetview kun je zien hoe het daar is.
De weg aan de andere kant van het water loopt dood voor auto's ,er is alleen een doorgang voor 2 wielers ,en een " wendeschleiffe"( hoe heet dat hier trouwens?) voor voertuigen.
Tegenover het adres/bedrijf ,staat op de andere kant van het water een oude gele kraan,die is van hun ,en een bord met gegevens van hun.
Als je daar bent aangekomen,dan bel je met hun,en dan halen ze je op met dat pontje ,je auto blijft daar staan.
En terug ging de motor,een Yanmar 3YM30 , mee op het pontje met ons en iemand van hun ,en werd met de kraan de motor op onze aanhanger geplaatst.
Dus niks auto op pontje.
Is het zo duidelijker?
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
Waterman

Bericht door Waterman »

quichot schreef: ma 21 feb 2022 09:52 Ik weet niet of jij het was, of een medelid van de vereniging, maar iemand heeft me ooit met dit pontje spontaan geholpen troep uit de overstort van m'n koelbeun te spoelen.
Nee kan ik niet geweest zijn,wij waren daar ook maar als klant/koper van een artikel.
Ik vond het trouwens ook een aardig adres,hebben er hele leuke herinneringen aan.
Fijne mensen bij dat bedrijf.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
Marie Christina

Waterman schreef: ma 21 feb 2022 13:02
Marie Christina schreef: ma 21 feb 2022 08:48 Maar daar zet je geen busje op....
Menno,

Of je daar wel of niet een busje op zet ,of op kan zetten ,vind ik niet relevant.
Ik weet ook niet of dat busje van hun is ,daar heb ik geen info over.
Aan de overkant zit een koeriersbedrijf wat ook dergelijke busjes heeft ,het busje zou ook van dàt bedrijf kunnen zijn
Ik heb dat trouwens ook nooit gesuggereerd ,en/of gemeld.

Zoek op een pc of wat dan ook ,op GE naar Aalsmeerderdijk 164 ,en je kan zien hoe de situatie is.
En op streetview kun je zien hoe het daar is.
De weg aan de andere kant van het water loopt dood voor auto's ,er is alleen een doorgang voor 2 wielers ,en een " wendeschleiffe"( hoe heet dat hier trouwens?) voor voertuigen.
Tegenover het adres/bedrijf ,staat op de andere kant van het water een oude gele kraan,die is van hun ,en een bord met gegevens van hun.
Als je daar bent aangekomen,dan bel je met hun,en dan halen ze je op met dat pontje ,je auto blijft daar staan.
En terug ging de motor,een Yanmar 3YM30 , mee op het pontje met ons en iemand van hun ,en werd met de kraan de motor op onze aanhanger geplaatst.
Dus niks auto op pontje.
Is het zo duidelijker?
Nu wel.
Maar als je zegt "het is alleen over water bereikbaar" en ik kijk op de foto naar dat bedrijf is het welzeker van belang of er een auto op het pontje kan of niet omdat er een busje bij staat.
Maar dat is dus niet van toepassing, aangezien we op de foto al bij het bedrijf staan, begrijp ik.
En dat is wat ik vroeg. :)

Maar het is dus inmiddels geraden.
Waterman

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: ma 21 feb 2022 14:36 Nu wel.
Maar als je zegt "het is alleen over water bereikbaar" en ik kijk op de foto naar dat bedrijf is het welzeker van belang of er een auto op het pontje kan of niet omdat er een busje bij staat.
Maar dat is dus niet van toepassing, aangezien we op de foto al bij het bedrijf staan, begrijp ik.
En dat is wat ik vroeg. :)
Menno,

Nogmaals,ik heb nergens de suggestie opgeworpen,dat het bedrijf alleen met een voertuig te bereiken was.
Jij komt aan met het "busje".
En sterker nog, we zitten hier op een vaartuigen forum,en niet op een voertuigenforum.
Alle plekken waar foto's van zijn genomen ,die hier geraden worden, zijn met een vaartuig bereikbaar.
Daarom , deze locatie is vaartuig gerelateert ,en niet voertuig gerelateerd.
Heeft dus qua bereikbaarheid met een busje niks van doen.

En zolang jij een boot hebt,hoef jij er geen pontje bij te hebben,om bij dat bedrijf te gaan geraken. :lol: :lol:
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
RuudMal

Bericht door RuudMal »

wybren,

dit is van Lent
https://www.feadship.nl/nl/family/royal ... t-shipyard

jou vaargebied is eigenlijk hoofdzakelijk het noorden van nederland vandaar mijn reactie.
niet wetende dat je hier met een voertuig wat hebt opgehaald.

gr
ruud
Ancora Imparo
Gesloten