Pakschuit
Moderators: sailor wim, frank
Re: Pakschuit
ik heb alle fotos altijd via picasaweb, ik begrijp niet wat er aan de hand is.
ik moet even e.e.a. uitzoeken
vr gr Nico
ik moet even e.e.a. uitzoeken
vr gr Nico
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
vandaag al het plaatwerk uitgesneden met de slijptol. ben wel wat grieperig maar dat mag niet uitmaken.
nu komt een flinke klus om alles exact pas te maken en voor te boren. heb er zin in.
nu komt een flinke klus om alles exact pas te maken en voor te boren. heb er zin in.
Eerst wat eerdere fotos, uitloop vanaf dek vernieuwd en meteen wat groter gemaakt.

lekker bezig geweest met pasmaken van de platen van het potdeksel.
wel veel passen en slijpen. maar ook al veel klinknagelgaten geboord

Ben tegenwoordig vaak in goed gezelschap aangezien broer Jan een oud dircectie vaartuig / politiebootje heeft gekocht.
En die is al aardig aan het slopen

lekker bezig geweest met pasmaken van de platen van het potdeksel.
wel veel passen en slijpen. maar ook al veel klinknagelgaten geboord
Ben tegenwoordig vaak in goed gezelschap aangezien broer Jan een oud dircectie vaartuig / politiebootje heeft gekocht.
En die is al aardig aan het slopen
Dag meester,
Denk ik wel eens dat het een aardige klus is,.....maar als ik dit zo zie
nog 4 scheppen er boven op.
Leuk om te zien hoor.
Die klinknagels, heb je voldoende steun als je die vast gaat slaan? (trilling op je plaat/staalwerk?)
Denk ik wel eens dat het een aardige klus is,.....maar als ik dit zo zie

Leuk om te zien hoor.
Die klinknagels, heb je voldoende steun als je die vast gaat slaan? (trilling op je plaat/staalwerk?)
groet Terpstra / SAMBEEK
Het klinken zal enik met 2 tot 3 man moeten doen. 1 nagelaangever, die de hete nagels brengt.
1 die de nagel erin stopt en de tegenhouder,een stukje staf van 50 nn rond en 60 cm lang, tegen de nagel zet. en natuurlijk iemand die de nagels klinkt. ik maak alles klaar en ga dan gewoon een dagje lekker met vrienden aan de gang.
1 die de nagel erin stopt en de tegenhouder,een stukje staf van 50 nn rond en 60 cm lang, tegen de nagel zet. en natuurlijk iemand die de nagels klinkt. ik maak alles klaar en ga dan gewoon een dagje lekker met vrienden aan de gang.
met de vorst in het rommelen. ik heb niet zo'n zin om met dat koude staal te werken in wind en kou. Ik heb wel al wat steunen klinkklaar gemaakt en platen 10mm multiplex gehaald om de luikenkap te maken. Hierover later meer. Ik moet gaan klinken maar heb geen gas en zuurstof op de kade. mijn smidse heb ik al jaren geleden verkocht en eigenlijk wil ik iets eenvoudig waarmee ik snel en kortstondig nagels kan verhitten. De oplossing lijkt inductie hitte (getipt door broer Jan).

hier een leuk fimpjehttp://www.youtube.com/watch?v=LT5VvBQfOoo
Je kan die dingen echter niet kopen en aangezien mijn schip mijn hobby is heb ik niet zo'n zin om zoiets te bouwen. Dus is de vraag? heeft iemand zoiets in de schuur liggen?
Ik heb ondertussen alle maten klinknagels verzameld die ik nodig heb (gewoon via internet besteld) en wacht op beter weer en hitte.
Vandaag na de visite ben ik nog even op het ijs aan de pakschuit aan het schrappen geweest. helaas geen fototoestel bij me maar ik heb een zijde volledig de teer afgeschrapt en tijdelijk dun in de lijnolie gesmeerd. knapt snel op zo. alleen moest ik wel even onder de douche.

hier een leuk fimpjehttp://www.youtube.com/watch?v=LT5VvBQfOoo
Je kan die dingen echter niet kopen en aangezien mijn schip mijn hobby is heb ik niet zo'n zin om zoiets te bouwen. Dus is de vraag? heeft iemand zoiets in de schuur liggen?
Ik heb ondertussen alle maten klinknagels verzameld die ik nodig heb (gewoon via internet besteld) en wacht op beter weer en hitte.
Vandaag na de visite ben ik nog even op het ijs aan de pakschuit aan het schrappen geweest. helaas geen fototoestel bij me maar ik heb een zijde volledig de teer afgeschrapt en tijdelijk dun in de lijnolie gesmeerd. knapt snel op zo. alleen moest ik wel even onder de douche.
- sailor wim
Hoi Nico,
Kan je de gasoven van Arjen Schoneveld niet lenen?
Gr WIm.
Kan je de gasoven van Arjen Schoneveld niet lenen?
Gr WIm.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-
- Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip. - Contacteer:
Haha, teer gaat er goed af met deze kou!!
Een inductie-oven voor klinknagels moet volgens mij bestaan...alleen waar en is het te leen / huur...
Hier gebruiken ze een mooi klein propaan oventje...alleen gas nodig zo te zien.
Een inductie-oven voor klinknagels moet volgens mij bestaan...alleen waar en is het te leen / huur...
Hier gebruiken ze een mooi klein propaan oventje...alleen gas nodig zo te zien.
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Grappig dat je met die link komt Boekel, dat is een van de weblogs op de LVBHB site. Een andere weblog op die site is die van Nico Persoon, hier ook bekend onder de nickname 'Meester'
Groet, Karel

Groet, Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
en nog leuker is, Boekel en carel jan, dat het gasoventje het van Arjan schonenveld is zoals wim reageerde.
ik ga dan toch maar dat oventje van arjan lenen. ik vond die inductie spoelen wel erg mooi
ik ga dan toch maar dat oventje van arjan lenen. ik vond die inductie spoelen wel erg mooi
-
- Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip. - Contacteer:
Tja sommige mensen zijn overal op internet te vindencareljan schreef:Grappig dat je met die link komt Boekel, dat is een van de weblogs op de LVBHB site. Een andere weblog op die site is die van Nico Persoon, hier ook bekend onder de nickname 'Meester'![]()
Groet, Karel

(hoewel ik overal dezelfde naam gebruik)
Zo sprak ik laatst via de DBA de kleinzoon van de vroegere eigenaar van de Helleveeg...
dat inductie verhaal vind ik een beetje vreemd, wij gebruiken op het werk ook een inductie verwarmer voor lagers en dergelijke te verwarmen alvorens ze op een as gezet worden, of voor krimppassingen, maar voor mij is het nieuw dat er iets roodgloeiend mee kan worden gemaakt, zou kunnen natuurlijk.
de bovenstaande foto lijkt meer op een spiraal uit een geiser dan het bedoelde apparaat.
gr.wout
de bovenstaande foto lijkt meer op een spiraal uit een geiser dan het bedoelde apparaat.

gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Maar is nog altijd op basis van inductieverhitting
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
En 'dat gaat niet' bestaat niet