Dit is het verschil tussen een Gardena en een Hozelock ,allebeide met een terugslagklep.
De onderste is een beetje vaag,maar je kunt wel het kruisje zien en het tonnetje zien in beiden.
De tuit van het koppelstukje drukt tegen het kruisje,en zo doende gaat deze open staan bij de Hozelock.
Bij de Gardena is dat net zo,maar deze zit meer naar binnen,is daardoor ook slechter te reinigen bij verstopping,zoals uit een opvangtank die ik heb.
Er komt daar altijd enige rotzooi mee vanaf het dak,ook al zit daar een soort van een zeef voor.
Off topic:
En KarelE ,Zou de lengte ertoe doen?
Marie Christina schreef: ↑di 23 jul 2019 14:58
Eens kijken of ik dan op iets stuit en weg kan boren.
Of hier terugslagklepjes in zitten heb ik geen idee van.
Menno,
JE moet in dat ding niet gaan boren,want dan verniel je hem.
Je kan hooguit de koppelingen eraf draaien, en die doorboren,maar dat heeft volgens mij ook geen nut.
Waar het bij jou aan ligt,weet ik zo even niet.
Druk is wel schijnbaar,het dingetje moet in de leiding van de drukvat naar een verbruiker.
Er schoot me nog iets te binnen bij jou.
Heb je 1 of 2 leidingen vanaf de druk lopen?
Want als je bv een aparte leiding naar een wasbak hebt,en dat dingetje heb je daar per ongeluk op gezet,en je doet de kraan bij het aanrecht open,dan krijg je wel water,maar telt het metertje niks,omdat de teller op de verkeerde afslag zit.
De watermeter moet voor alle splitsingen ,dus direct op de uitgang van de hydrofoor.