als ik rustig poekel stuurt mn paure nesci keurig rechtdoor als ik t stuurwiel loslaat, zodra ik wat meer power op de schroef zet loopt ie weg , moet ik echt t roer "tegenhouden" doe ik dat niet dan loopt ie vol uit t roer.....
zou dit kunnen komen omdat mijn roerblad eigenlijk niet diep genoeg steekt t.o.v. de schroef ?
ik kan me zo voorstellen dat bij mijn rechtsdraaiende schroef er bovenaan het roerblad meer druk uitgeoefend wordt dan aan de onderkant, ( want daar zit niks ) ....
of zie ik hier iets fout ?
mijn idee was om het roerblad iets naar onder uit te breiden en er dan ook van die "fancy"verticale platen boven en onder aan te lassen......

het roerblad heeft al een mooie aerodynamische druppelvorm , zou een "fishtail"hier nog positief aan bij kunnen dragen ??
wat ie ook doet is als ik op kruissnelheid vol aan het roer draai ( hij stuurt dan als n malle ) dan krijg ik het roer haast niet meer recht gedraaid , mits ik het vermogen er af haal, gas terug , dan kan ik m weer rechtzetten , en vervolgens weer gas erop.....is dit bij andere schepen ook zo ?
een leuke voor een druilerige zondag.

groet Do