Moervaart is t niet, en doodlopend vaarwater is t zeker ook niet alhoewel je enkele tientallen km stroomopwaarts van waar de foto is genomen toch al enkele jaren niet meer verder kunt varen.... rara...
Groetjes Dirk
Te laat! Na de laatste tip van Dirk dacht ik gelijk aan de Sambre. Tja had ik maar eerder moeten kijken, maar het was toch zo'n mooi weer
Zal me verwonderen als het niet goed is Ruud.
'Groet, Jo
Klopt als een bus! De Samber is al enkele jaren slechts bevaarbaar tot Haumont wegens een brug die maar niet hersteld wordt dacht ik. Wij kunnen maar tot Erquelinnes owv onze doorvaart hoogte. 50m voor onze kop is de inzet naar het Bassin van Erquelinnes. We lagen buiten rustiger want în het Bassin was een competitie met reddingshonden dat weekend. Wel mooi om te zien!
Ann jou de volgende Ruud! knap om dat zo te vinden!!
Ja het was voor mij wel even zoeken. ik had de keuze uit de IJzer en de Sambre. Beide ken ik ze niet in het doodlopende gedeelte.
Google maps is geduldig maar streetview liet het daar wel even afweten. Het was eigenlijk nog een klein gokje ook. Ik was zeker wel benieuwd waar het was/is.
ik heb een nieuwe gevonden in mijn foto archief. Voor een mede forum lid is deze foto wel bekend. Hij mag natuurlijk meedoen maar dan is de plaat snel geraden.
op het bord staat volgens mij "Prive Terrein" dat scheelt jullie weer ontleden.
De vorige raadplaat was/is mij ook niet bekend. maar ik vind het wel leuk om te speuren. en als je gaat speuren kom je best nog wel plekjes tegen waarvan je denkt hier moet ik toch eens naar toe. nu trekt mij de Sambre niet echt aan, misschien ligt dat aan het stuk bij Charleroi. verder stroom afaarts gaat het goed naar namen toe. Alleen tussendoor weinig leuke aanleg plaatsen. ik gebruik dat stuk om in een dag op de maas te komen.
Maar bijv de moervaart staat zeker op het lijstje en ook het stukje boven Mechelen naar Leuven. lijkt mij zeker de moeite waard.
ennuh drachten ben ik ook nog nooit geweest voor zover ik mij kan herinneren...
Jo,
Helaas het is geen kanaal. ik denk dat fietsen te langzaam gaat ik denk dat je snellers moet pakken. anders gaat lang duren.
Wat ik zo knap vind van jullie, Jo en anderen, is dat jullie überhaupt weten waar je moet gaan speuren.
Dat het geen Friesland, Drenthe of Overijssel was zag ik nog wel.
Nou, dan blijft er mij iets teveel over.
(Zeker als België ook nog mee doet.)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Soms heb je een idee waar het is, zoals de moervaart die ik aangaf was ook maar een gok om meer info los te krijgen. en dat kwam! Maar je hebt wel gelijk als het gaat om Nederland en België kennen dat is wel van belang. Ik struin ook veel in Google Earth met streetview.
Do,
als ik Jo het advies geef om wat snellers te pakken anders gaat het lang duren mag jij wel in de buurt van het A-R kanaal gaan zoeken maar dan duurt het ook voor jouw lang! je zit dus ook niet in de buurt met de vecht.
Dus Do na je Belgische uitspattingen terug naar Nederland.
Ruud ik ga voor de snelstromende rivieren in ons land en heb zo'n gevoel dat ik naar Arnhem moet.
Net als met pakjesavond, ik wacht met spanning af.