Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
RuudMal schreef:Als het haringvliet of de maas zou zijn waarom ligt dan de mast naar beneden? Ik denk dat het gewoon tijdens een weekendje varen is. Dus dicht in de buurt van z' n vaste ligplaats waar een aantal bruggen zijn die met gestrreken mast te doen zijn.
Gokje gewoon kagerplas aan de oostzijde
Ruud
Hoe simpel kan het zijn. Weekendje Leiden in april. Schitterend weer, maar nog wat frisjes rond borreltijd. Overigens ligt de mast vrijwel altijd plat, dus waren observatie en conclusie op zich wel juist, al had ik zo ook op de Maas en haringvliet gevaren. Luie schipper.
Jouw beurt.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
ik heb weer een mooi plaatje gevonden van een zeer bijzonder bruggetje. zo'n constructie had ik nog nooit eerder gezien. Het gedeelte dat nu omhoog staat sluit in gesloten toestand aan de rechterkant aan.Gaat alleen erg langzaam open en dicht. ik weet dat twee forum leden dit direct herkennen. voor anderen zal het een uitdaging zijn.
Goed gezocht en gevonden. Het is de moeite wward om eens naar mechelen te varen. Helaas zijn we nog niet verder gekomen. Mogelijk volgend jaar. Aan jouw de beurt jo