Hoi,
Zaterdag twee ribben aan gebracht tussen de dekspanten.
Gelast met een goede inverter trafo maar,,,, met universele elektrodes van Ferm.
Het zit vast maar ik wil nog wat ribben maken tussen de spanten zodat het golven en ploepen verminderd als je erover loopt na het opwarmen door de zon. Om het opwarmen te verminderen ben ik ook overgegaan op de lichtste tint grijs van ijzerglimmer.
Welke elektrode moet ik aanschaffen want lassen onder een slakregen was geen pretje.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Veel spetters zijn te voorkomen door het materiaal goed schoon te maken voor het lassen, dus kaalslijpen ter plekke van de lassen. Verder trekken basische electroden meer ongerechtigdheden uit de las dan de normale "rutiel" electrodes. Ze starten alleen veel moeilijker op. De slak is glasachtig en zit behoorlijk vast. En boven je hoofd lassen is niet mooi, maar soms kan het niet anders...
Waar een wil is, is een weg, en waar geen weg is, is altijd nog water...
Ik zag bij @Boekel dat hij door de klinknagelgaten van de spanten een nieuwe plaat vastlaste. Is dat ook geen optie bij jou? Dus gaten boren in het dek waar de rib moet komen. Dan kun je vanboven lassen. Door het lassen krijg je toch al brandplekken in je dek.
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
Hier heb je allerlei soorten electrodes te koop, met goede uitleg.
Hoi Wim,
Het type " basiselectrode" is geschikt voor vuile ondergronden. Maar deze pikken slecht aan.
Rutielelectrode last makkelijker maar gevoelig voor vuil.
Gr Willem