Het begin.

Top timmerman Erik, ik mag dingen aangeven

Alles afgekort.

En geschaafd...

Het resultaat...

Lakken..
Moderators: sailor wim, frank
De planning is 4 weken...Etab schreef:Zag je vorige week druk bezig met de opbouw bij de Stierop. Langzaam begint er meer en meer vorm in te komen.
Maar wat een klus zeg. Hoe lang lig je op de werf?
Dat komt later in dit verhaalNavigo schreef: Ik zag dat je er al een vlakplaat geheel uitgehaald had, ga je dat ook met de rest doen?
Is dubbelen überhaupt nog toegestaan of heb je de keurmeester daar niet overgehoord?
De pomp van de kraan wordt door 'de' accu gevoed.KarelE schreef:Hoe heb je jezelf (en de kraan) van stroom voorzien tijdens het wisselen van de generator? Accu's? Kan je daar ook mee lassen?
Hij was op zich goed gespoten, probleem was de onderlaag, de keer daarvoor is er iets mis gegaan met de sigma biguard coating (nu Vikote 42), deze verkrijtte snel en gaf ook af op stootwillen en daarme andere boten. Deze laag hebben we met de komborstel opgepoetst, maar dat bleek dus geen goede methode, hoewel op de meeste plaatsen de boel wel gewoon goed gehecht heeft...Dat hechtingsprobleem valt me tegen. Ik herinner me van je vorige werfbeurt hoe mooi de romp was gespoten, lekker vol in de tjet. Ik was zo onder de indruk dat ik dacht, die werf moet ik ook maar naar toe. Maar hoe komt het dat de vellen er nu al bijhangen? En idem met je anodes, die hebben het flink voor de kiezen gehad. Veel elektrolitische corrosie ivm walstroom bijv?