zo eindelijk weer eens aan het schip kunnen werken. eerst moest de helleveeg nog winterklaar en Ik ben bezig met een master opleiding naast mijn werk.
wel een beetje druk. ik heb nu het laatste semester afgerond en kan gaar afstuderen. Als traktatie even leekr een dagje bezig geweest.
het repareren van de gaatje in het boeisel beviel me niet erg. en mijn vader, die altijd controleert of ik het wel goed doe, was het ook niet met de aanpak eens.
dus... radicaal de slijptol erin. eerst nog wel mallen gemaakt op een stuk stucloper natuurlijk.

toen met de moker en een koudbeitel alle randen van de klinknagels afgehakt. Ik kreeg er wel moeien handen van.

het stuk wat eraf komt moet ik nog wel verder slopen. Ik wil de hoeklijn gebruiken/kopieren om de constructie later weer te kunnen klinken.

de randen eraf halen leverde nog leuke deatils op bij zo'n oud schip.het voorste deel waren de nagels 10 mm , alleen bovenop, en het achterste deel 7mm
op de dekhoeklijn was alles met 7 mm geklonken. je moet flink hakken om het los te krijgen maar het gaat dan wel snel.

toen de klinknagelresten afgeslepen en nu maar even naar de staal boer. en naaldhameren natuurlijk.