Aqua Domus schreef:Ja die verlichting was ook een discussie.
Voor we aan het nieuwe plafond begonnen hadden we 1 tl in de keuken en een petroleum lamp in de woonkamer.
Je weet dat je ouder word,hopelijk, en dan is wat meer licht toch wel zo fijn.
Ik had een lichtplan gemaakt met 31 lichtpunten en werd acuut voor gek verklaart.
Zo eigenwijs als ik ben de poot stijf gehouden en alles gemaakt zoals ik het in gedachten had, en nu is ze er blij mee.
Tot nu toe heeft het op 1 dimmer gestaan maar dat moeten er 3 worden en de verlichting in 8 groepen.
En zo hebben we overal als het moet goed werklicht .
Zelfs met de verbouwing nu geen extra lampen nodig gehad.
En voor de rustige avond gaan er gewoon een paar uit en de rest met de dimmer terug draaien.
En achteraf spotjes bijmaken is een probleem, maar een paar uitlaten is niet moeilijk.
Gr Louis
Al dat elektrisch en elektronisch "geweld" wordt ruimschoots gecompenseerd door de koffiemolen!
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
mooie stopcontacten. je moet misschien ook eens kijken naar aparte USB stopcontacten. die heb ik nu ook in mijn schip en het scheelt veel verbruik via de omvormer. Je heb bij conrad een keuze voor contacten die je direct met 12v voedt.
Echt een enorme besparing in verbruik bij ons met 5 telefoonladers en 3 tablets
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
Meester, zeker een goede tip. Het is jammer als je voor een miniem stroompje voor het opladen van bijv. een telefoon je hele omvormer 'wakker' moet houden. En het is verrassend hoeveel stopcontacten hier thuis (ja ja wandcontactdozen) 's avonds opeens uitpuilen van de opladers.... Het valt me mee dat mijn hond nog niet aan de lader moet.
Arnold
meester schreef:mooie stopcontacten. je moet misschien ook eens kijken naar aparte USB stopcontacten. die heb ik nu ook in mijn schip en het scheelt veel verbruik via de omvormer. Je heb bij conrad een keuze voor contacten die je direct met 12v voedt.
Zou ik liever een sigarenaansteker doen met een autolaadadaptar. Niet duurder, en je kunt hem ook gebruiken voor ander 12 volts-gebruikers!
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
Een usb doosje op de plek waar je vaker iets oplaadt lijkt me prettiger als een gat waar je weer een stekker in moet stoppen. Ziet er ook mooier uit denk ik. Persoonlijk heb ik nog nooit de behoeft gehad om iets met zo'n adapter aan te sluiten.
Evert schreef:Een usb doosje op de plek waar je vaker iets oplaadt lijkt me prettiger als een gat waar je weer een stekker in moet stoppen. Ziet er ook mooier uit denk ik. Persoonlijk heb ik nog nooit de behoeft gehad om iets met zo'n adapter aan te sluiten.