Dc / Dc omvormer
Moderators: sailor wim, frank
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Re: Dc / Dc omvormer
De kans is groot dat dat kastje 2 zekeringen bevat. Zo ja, dan zal de zwaarste voor de gloeiplug zijn. Zit er maar 1 zekering in, dan zou de waarde van die zekering de indicatie voor de zwaarte van je omvormer zijn.
Laat er dan even iemand met een beetje elektro-achtergrond naar kijken, die heeft snel genoeg in de gaten of de gloeiplug apart gezekerd is, en of die misschien met een relais en een voorschakelweerstand rechtstreeks van 24V kan worden gevoed.
Laat er dan even iemand met een beetje elektro-achtergrond naar kijken, die heeft snel genoeg in de gaten of de gloeiplug apart gezekerd is, en of die misschien met een relais en een voorschakelweerstand rechtstreeks van 24V kan worden gevoed.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
-
Karel ik heb hem even naar binnen gehaald,en je hebt helemaal gelijk waar de plus op de zekeringen komt wordt hij geslitst in twee zekeringen 1 van 16 en 1 van waarschijnlijk 5 maar dat kan ik niet goed lezen.
Na de zekering zijn de draden ook duidelijk van verschillende dikte,de dikke zou dus waarschijnlijk voor het voorgloeien zijn.
Nogmaals bedankt voor het meedenken ,ik wordt er weer wat wijzer van
Gr René ( De Stoere).
Na de zekering zijn de draden ook duidelijk van verschillende dikte,de dikke zou dus waarschijnlijk voor het voorgloeien zijn.
Nogmaals bedankt voor het meedenken ,ik wordt er weer wat wijzer van
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
- Handige Harrie
- Contacteer:
Als we 21 ampere door de omvormer gaan jagen lijkt het me ook verstandig om dr op te letten dat je een buck-converter modelletje hebt ipv de standaard linear wegstokende.
met die laatste heb je namelijk geen webasto meer nodig zowat.
met die laatste heb je namelijk geen webasto meer nodig zowat.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
-
Harrie kan je dit een beetje verduidelijke aub.
Ik neem aan dat als ik een 30 ampere neem dat deze toch wel gewoon koel blijft,hij hoeft maar kortstondig 21 ampere te leveren,alleen tijdens gloeien.
Gr René ( De Stoere)
Ik neem aan dat als ik een 30 ampere neem dat deze toch wel gewoon koel blijft,hij hoeft maar kortstondig 21 ampere te leveren,alleen tijdens gloeien.
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
- Handige Harrie
- Contacteer:
Nou je hebt praktisch gezien twee methodes om van 24 volt naar 12 volt te gaan, geschakeld en lineair.
geschakeld doet dit op een magische ingewikkelde manier en heeft een hoge efficiëntie (is wat duurder though), dit vind je in een hoop luxere omvormers.
lineaar stookt het verschil weg. als je dus 30 watt verbruikt dan verstook je ook 30 watt. verbruik je 250 watt (20 ampere) dan verstookt je omvormer ook 250 watt, dit principe vind je meestal in oudere en goedkopere omvormers
probleem hierbij is dat je webasto verbruikt dus ook het dubbele aan elektriciteit verbruikt. Dit kan een puntje zijn als je hem veel gebruikt op de accus.
Om even ontopic te gaan ipv te ranten over omvormer modellen.
George Kniest verkooptVictron omvormers die hoge efficiëntie zeggen te hebben. 25 ampere modelletje kost 95 ekkies
geschakeld doet dit op een magische ingewikkelde manier en heeft een hoge efficiëntie (is wat duurder though), dit vind je in een hoop luxere omvormers.
lineaar stookt het verschil weg. als je dus 30 watt verbruikt dan verstook je ook 30 watt. verbruik je 250 watt (20 ampere) dan verstookt je omvormer ook 250 watt, dit principe vind je meestal in oudere en goedkopere omvormers
probleem hierbij is dat je webasto verbruikt dus ook het dubbele aan elektriciteit verbruikt. Dit kan een puntje zijn als je hem veel gebruikt op de accus.
Om even ontopic te gaan ipv te ranten over omvormer modellen.
George Kniest verkooptVictron omvormers die hoge efficiëntie zeggen te hebben. 25 ampere modelletje kost 95 ekkies
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
-
Harrie bedankt ik kijk even verder,ik gebruik uiteraard de accu's er voor,ik vindt varen met zo'n lang verlengsnoer achter de boot aan maar niets
Gr René ( De Stoere).

Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
- Marie Christina
Wat Harrie denk ik bedoelt is dat je hem ook op de dynamo zou kunnen gebruiken indien de motor draait.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
-
Menno.Als de motor draait gaat hij altijd over de dynamo,hij staat immers rechtsreeks op de accu's
Ik heb inmiddels een omvormer besteld
Gr René ( De Stoere).
Ik heb inmiddels een omvormer besteld
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
- Marie Christina
Dat is volgens miij exact wat ik zeg.De Stoere schreef:Menno.Als de motor draait gaat hij altijd over de dynamo,hij staat immers rechtsreeks op de accu's

"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
-
Menno .ik denk niet dat harrie dit bedoeld maar laat maar,ik ben er inmiddels helemaal uit
Gr René ( De Stoere )
Gr René ( De Stoere )
Klaver vier
- Marie Christina
Mooi zo, want ik snap het zelf niet meer, geloof ik.